یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید 30 درصدی اسرائیلی‌ها بر شکست در جنگ غزه

جمعه 12-ژانویه-2024

جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی بیانگر آن است که 30 درصد از اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه بازنده شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این نظرسنجی توسط شرکت پژوهشی لازار و به درخواست روزنامه معاریو انجام شده است. مخاطبان در این نظرسنجی با این سوال مواجه شدند که «با نزدیک شدن به 100 روزه شدن جنگ علیه غزه آیا اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی در این جنگ پیروز شده یا نه؟» 9 درصد از افراد بر پیروزی رژیم صهیونیستی تاکید داشته و 53 درصد اعلام کرده‌اند این رژیم در مسیر پیروزی قرار داشته و 22 درصد نیز بر بازنده بودن آن تاکید کرده‌اند. همچنین 8 درصد از افراد شکست فضاحت بار رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داده و 8 درصد دیگر نیز برای این سوال پاسخی نداشته‌اند.
در خصوص بهره‌مندی احزاب سیاسی اسرائیلی از پایگاه اجتماعی این نظرسنجی بیانگر کاهش قدرت حزب لیکود است که ناشی از کاهش روند عملیات نظامی در غزه و راکد شدن مساله آزاد سازی اسرا است.
بر اساس نظرسنجی هفتگی برگزار شده توسط روزنامه معاریو پس از حمله نظامی به غزه در صورت برگزاری مجدد انتخابات حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نمی‌تواند بیش از 16 کرسی کنست را به دست آورد و در مقابل جریان «اردوگاه کشور» به ریاست بنی گانتز 39 کرسی پارلمان را به خود اختصاص خواهد داد.
همچنین تنها 29 درصد از مخاطبان این نظرسنجی نتانیاهو را فرد لایق برای نخست وزیری اعلام کرده‌اند در حالی بنی گانتز توانسته 51 درصد از آرای شرکت کنندگان را به دست آورد که حاکی از کاهش 5 درصدی محبوبیت نتانیاهو و افزایش 3 درصدی محبوبیت گانتز برای این جایگاه نسبت به هفته گذشته است.

لینک کوتاه:

کپی شد