جمعه 20/سپتامبر/2024

ایهود باراک: حماس نابود نشده و فرصت بازگرداندن اسرا کاهش یافته است

جمعه 19-ژانویه-2024

ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد جنبش حماس نابود نشده و فرصت‌های بازگرداندن اسرا کاهش یافته اگر چه ارتش نیز دستاوردهایی داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین باراک بر ضرورت رهبری جدید در رژیم صهیونیستی تاکید نموده و افزود فقدان هدف واقعی باعث غرق شدن رهبران کنونی در غزه شده و باید فوراً انتخابات زودهنگام برگزار شود.
پیش از این نیز باراک تصریح کرد ارتش رژیم صهیونیستی پیشرفت‌های خوبی در نوار غزه داشته اما همچنان با تحقق اهداف جنگ فاصله دارد. وی افزود کسانی که اعتقاد دارند می‌توان فلسطینیان غزه را به مهاجرت داوطلبانه ترغیب کرد در توهمات بی اساس به سر می‌برند.
این اظهارات باراک در حالی منتشر شده که بیش از 3 ماه از جنگ غزه می‌گذرد و افزایش اختلافات میان نخست وزیر و دولت وی آشکار شده است. بر اساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی تحلیلگران اشاره به آن دارند که این اختلافات یک تهدید امنیتی و وجودی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به بحران خروج یوآف گالانت از نشست اخیر کابینه جنگ پرداخته و افزود تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم از رئیس دفتر وزیر جنگ خواسته جلسه را ترک کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که گالانت پس از مخالفت با این درخواست به همراه دستیاران خود و حمله نتانیاهو و هنگبی به وی جلسه را ترک کرده است.
در همین رابطه روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی به نقل از یک منبع در کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هیچ آینده‌ای برای جنگ وجود ندارد و نتانیاهو به دنبال وقت خریدن و فرار از مسئولیت است.

لینک کوتاه:

کپی شد