شنبه 21/سپتامبر/2024

تاکید رئیسی و اردوغان بر مرکزی بودن قضیه فلسطین برای امت

چهارشنبه 24-ژانویه-2024

رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: مسئله فلسطین و ظلمی که رژیم صهیونیستی نسبت به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین روا می‌دارد، در منطقه ما نه تنها ملت مسلمان بلکه تمام مردم آزاده جهان و وجدان‌های بیدار را نگران کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سید ابراهیم رئیسی خاطر نشان کرد: کدام وجدان بیداری است که متاثر از این ظلم و جنایات نباشد؛ لذا مسئله فلسطین، امروز مسئله اول جهان اسلام است و شاید بتوان گفت که مسئله اول جهان است.
رئیسی افزود: بدتر از همه اینکه این جنایات با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی انجام می‌شود. فاجعه بزرگی است که آمریکا رسما از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. در واقع آمریکاست که این جنایات را مرتکب می‌شود.
وی بیان کرد: تاسف‌بارتر اینکه اتحادیه‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل کارآمدی خود را از دست داده و توان جلوگیری از جنایاتی که بر همه روشن شده است را ندارد.
رئیس جمهور ایران تاکید کرد که باید روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی قطع شود تا دست از جنایت علیه غزه بردارد.
رئیسی افزود: فلسطینیان باید خود حق خود را بگیرند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
وی گفت: بعد از گذشت بیش از 100 روز از جنگ، این فلسطین است که پیروز شده است نه “اسرائیل”.
از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: ما در گفتگو با رئیس جمهور ایران بر لزوم پایان دادن به حملات غیرانسانی اسرائیل به غزه تاکید کردیم.
رجب طیب اردوغان اظهار داشت که ما بر اهمیت برداشتن گام‌های فوری برای برقراری صلح عادلانه و پایدار در منطقه تاکید کردیم.
اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه و ایران مساله فلسطین را برای خود مهم می‌دانند، بیان کرد که فلسطین قضیه مرکزی و اساسی ایران و ترکیه است.

لینک کوتاه:

کپی شد