جمعه 20/سپتامبر/2024

تاکید دادگاه لاهه بر اتخاذ تدابیر موقت برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه

جمعه 26-ژانویه-2024

دادگاه لاهه به عنوان بالاترین مرجع قضایی سازمان ملل متحد امروز جمعه رژیم صهیونیستی را به اتخاذ اقدامات لازم به منظور جلوگیری و تحریک‌گری مستقیم برای نسل کشی در جنگ علیه نوار غزه ملزم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این دادگاه بین المللی اعلام کرد: اسرائیل باید تمام اقدامات لازم که در توان دارد را برای جلوگیری از ارتکاب انجام اموری که ذیل ماده 2 توافق نسل کشی آمده است را در دستور کار قرار دهد.
اکثریت اعضای کمیته دادگاه لاهه که از 17 قاضی تشکیل می‌شود با انجام اقدامات فوری در این زمینه موافقت کرده و خواستار آتش بس در نوار غزه شدند.
دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی خواست از هر گونه اقدامی که می‌تواند ذیل توافق نسل کشی قرار گیرد امتناع نموده و علاوه بر آن خواستار تضمین عدم ارتکاب نسل کشی توسط نیروهای صهیونیست در غزه شد.
این دادگاه علاوه بر قرائت رای صادر شده در خصوص این پرونده بر حق ملت فلسطین در غزه برای حمایت از آنها در برابر نسل کشی تاکید کرد.
لازم به ذکر است رای صادر شده امروز اتهام خاصی را در خصوص نسل کشی متوجه رژیم صهیونیستی نکرده اما بر دخالت فوری در این مساله که مقصود آفریقای جنوبی بود تمرکز شده است.
همچنین جان دونوگو رئیس کمیته دادگاه لاهه امروز از مخالفت این دادگاه با درخواست عدم رسیدگی به دادخواست کشور آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.
وی در ابتدای جلسه امروز اعلام کرد: نمی‌توانیم درخواست اسرائیل برای عدم رسیدگی به دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی را بپذیریم، این دادگاه از فجایع اتفاق افتاده در غزه خبر داشته و به شدت نسبت به تلفات انسانی وارد شده در این منطقه نگران است.

لینک کوتاه:

کپی شد