جمعه 20/سپتامبر/2024

سازمان جهانی بهداشت: خطر قحطی در غزه هر روز در حال افزایش است

پنج‌شنبه 1-فوریه-2024

تدروس آدهانوم گیبریسوس رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد گزارشات کارکنان این سازمان در غزه اشاره به آن دارند که خطر قحطی در بیمارستان‌های این منطقه هر روز در حال افزایش یافتن است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گیبریسوس در این خصوص گفت: گروه‌های اعزامی ما از کمبود شدید غذا برای کارکنان بیمارستان‌ها و بیماران گزارش داده و تاکید می‌کنند آنان تنها از یک وعده غذا در روز برخوردار هستند.
وی افزود: با هر کدام از کارکنان خود در سازمان جهانی بهداشت در غزه که سخن گفتم خواستار دریافت آب و غذا بودند. این سازمان با مشکلات زیادی در ارائه یک نظام سلامت در نوار غزه مواجه است. بیش از 100 هزار نفر از ساکنان غزه کشته شده و یا مجروح و مفقود هستند.
همچنین مایک ریان رئیس برنامه اضطراری سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد ساکنان غزه در گرسنگی و شرایط ناامید کننده‌ای به سر می‌برند.
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود: ساکنان غزه ناامید شده‌اند، آنها در شرایط گرسنگی در حال مرگ هستند.
ریان ادامه داد: از افراد ناامیدی سخن می‌گوییم که از کامیون‌ها غذا دریافت می‌کنند، مردم غزه به سمت لبه پرتگاه عقب رانده شده‌اند.
این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از غیرنظامیان مانند حفاظت از اماکن بهداشتی تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد