چهارشنبه 16/اکتبر/2024

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به فاجعه انسانی در صورت حمله به رفح

پنج‌شنبه 15-فوریه-2024

ریک پیپرکورن نماینده سازمان جهانی بهداشت در اراضی فلسطین اشغالی نسبت به وقوع فاجعه انسانی غیر قابل تصور در صورت ورود گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پیپرکورن در نوار غزه به خبرنگاران حاضر در مقر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد تمام نگاه‌ها به حمله احتمالی به رفح دوخته شده است.
وی افزود: شما شاهد ترس در مردمی هستید که مدام سوال می‌کنند چه اتفاقی رخ خواهد داد، این حادثه احتمالی در حالی اتفاق خواهد افتاد که بیمارستان‌ها بار زیادی را متحمل شده و از دور خدمت رسانی خارج شده‌اند و در لبه نابودی قرار دارند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد حدود 1.5 میلیون نفر از ساکنان غزه در چادرهای موقت و پناهگاه‌های متعلق به آنروا در نقاط مختلف رفح زندگی می‌کنند.
در همین رابطه مارتین گریفث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان اعلام کرد 162 ساختمان آموزشی از 7 اکتبر در معرض حمله قرار گرفته و این حدود 30 درصد از مجموع 563 ساختمان این سازمان در نوار غزه است.
بر اساس گزارش سازمان یونیسف و نجات کودکان بیش از 26 مورد از این ساختمان‌ها به طور کامل تخریب شده و مدرسه حدود 175 هزار دانش آموز و بیش از 6500 معلم هدف حملات مستقیم قرار گرفته است.
در این گزارش تاکید شده بیش از 55 درصد از مدارس نوار غزه به بازسازی کامل یا وسیع نیازمند هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد