یکشنبه 27/اکتبر/2024

موافقت اولیه کنست با ممنوعیت فعالیت آنروا در قدس و اراضی 1948

جمعه 16-فوریه-2024

کمیته عمومی کنست رژیم صهیونیستی در قرائت اولیه با قانون پیشنهادی برای توقف فعالیت سازمان امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) در قدس اشغالی و اراضی اشغالی فلسطینی 1948 موافقت کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بوعاز بیسموت و چند نفر دیگر از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را ارائه نموده که با موافقت 33 عضو و مخالفت 10 عضو دیگر کنست مواجه شد.
اشغالگران رژیم صهیونیست حملات زیادی علیه سازمان آنروا انجام داده و تعدادی از کارکنان این سازمان در غزه را به مشارکت در عملیات طوفان الاقصی و حملات انجام شده علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی صهیونیستی متهم کرده‌اند و در این در حالی است که سازمان ملل متحد از تشکیل کمیته‌ای برای تحقیقات در این خصوص خبر داده است.
بودجه سازمان آنروا در فلسطین (کرانه باختری و نوار غزه) حدود 600 میلیون دلار در سال است که این شامل 45 درصد از مجموع بودجه این سازمان در مناطق مختلف عملیاتی آن (اردن، لبنان، سوریه و فلسطین) به حساب می‌آید.
شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی همزمان با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر شاهد تنش‌های فراوانی بوده است که طی آن نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علاوه بر بازداشت‌های گسترده حملات زیادی را علیه مردم فلسطین انجام داده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد