شنبه 21/سپتامبر/2024

اشغالگران در حال ارتکاب جنایت جنگی در مجتمع درمانی ناصر هستند

جمعه 16-فوریه-2024

دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله نیروهای اشغالگر صهیونیسیت به مجتمع درمانی ناصر در خانیونس و اشغال آن با زور سلاح جنایت جنگی محسوب می‌شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این نهاد رسمی افزود نیروهای اشغالگر صهیونیست این مجموعه درمانی را با تانک، پهپاد و سربازان مسلح مورد حمله قرار داده و به کادر درمان و مردم پناهنده شده به آنجا تیراندازی کردند که نتیجه آن شهادت تعدادی از فلسطینیان و تبدیل شده این مکان به قبرستان و یک پادگان نظامی است.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه تاکید کرد این اقدام یک جنایت جنگی آشکار و در تعارض کامل با قوانین بین المللی و تمامی توافقات بین المللی است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است ارتش اشغالگر افراد حاضر در این مرکز درمانی را به قتل و تیراندازی تهدید کرده و آنها را از آب و غذا و کودکان را از شیر محروم نمود که باعث پدید آمدن شرایطی وخیم گردید و علاوه بر آن کادر درمان از ارائه خدمات پزشکی به صدها بیمار محروم شدند و زندگی آنها در خطر قرار گرفته است.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه ضمن محکوم نمودن این اقدام اشغالگران، جامعه بین الملل و آمریکا را مسئول سلامت و زندگی صدها بیمار و کادر درمان دانست که در این مرکز درمانی حضور دارند.
در همین رابطه اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد نیروهای اشغالگر صهیونیست 95 نفر از کادر درمان، 11 خانواده، 191 بیمار و 165 همراه بیمار و افرادی که به این مرکز درمانی پناهنده شده بودند را در شرایط سخت و نگران کننده بدون غذا و آب و شیر خشک برای کودکان قرار داده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد