جمعه 25/اکتبر/2024

سازمان ملل گرسنگی در غزه را محکوم و پارلمان اروپا خواستار آتش بس شد

جمعه 1-مارس-2024

فولکر تورک کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد تمام ساکنان نوار غزه در خطر قحطی قریب الوقوع بوده و اقدامات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی بیانگر استفاده از گرسنگی به عنوان ابزاری جنگی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تورک در گزارش خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو تاکید کرد بسیاری از حوادث ثبت شده در 5 ماه گذشته در جریان جنگ غزه از مصادیق بارز جنایات جنگی ارتکابی توسط اشغالگران صهیونیست بوده علاوه بر آنکه نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد نیروهای صهیونیست در هدف قرار دادن بی‌هدف و نامتناسب دست داشته‌اند که در تعارض با قوانین بشردوستانه بین المللی قرار دارد.
وی در سخنرانی خود در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود رژیم صهیونیستی محدودیت کاملی علیه ارسال تمام کمک‌ها به غزه و همچنین دسترسی ساکنان این منطقه به آب، غذا، سوخت و برق اعمال کرده و از ابتدا به مانع تراشی برای ورود کمک‌ها به این منطقه اقدام نموده است.
تورک ادامه داد محاصره تحمیلی علیه غزه مجازات دسته جمعی بوده و از گرسنگی نیز به عنوان ابزاری جنگی استفاده می‌شود که هر دوی این موارد جنایت جنگی محسوب می‌شود.
این مقام سازمان ملل متحد ضمن اشاره به کوچ اجباری تمام ساکنان نوار غزه و باقی ماندن حدود 9 هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، نسبت به پیامدهای حمله این رژیم به رفح هشدار داده و خواستار آتش بس فوری در این منطقه شد.
از سوی دیگر پارلمان اروپا برای اولین بار پس از آغاز حملات اشغالگران به نوار غزه در چارچوب تایید گزارش 2023 در خصوص وضعیت انسانی و دموکراسی در جهان با موافقت 265 رای موافق در برابر 253 رای مخالفت خواستار آتش بس در غزه شد.
این نهاد بین المللی 18 ژانویه نیز با تایید اکثریت خواستار آتش بس، مشروط به آزادی تمام اسرای اسرائیلی نزد جنبش حماس شد.

لینک کوتاه:

کپی شد