شنبه 21/سپتامبر/2024

هنیه با قالیباف دیدار کرد

پنج‌شنبه 28-مارس-2024

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، امروز پنجشنبه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در این دیدار تاکید کرد که آمادگی مقاومت حاصل توسعهٔ نظامی، روحی و معنوی برای سال‌های طولانی است
هنیه اظهار داشت: در تمامی سفرهایی که به ایران داریم، فرصت دیدار با شما در مجلس شورای اسلامی را پیدا می‌کنیم. از نشست‌هایی که درباره فلسطین در کمیته‌های مختلف مجلس برگزار می‌شود، مطلعیم. ما مجلس شورای اسلامی را مجلس حامی فلسطین و مقاومت فلسطین می‌دانیم و از این بابت قدردانی می‌کنیم.
هنیه گفت: همه گروه‌های مقاومت و حماس برای مدت طولانی آمادگی کامل و استراتژیکی در خود ایجاد کرده و آن را توسعه دادند و این آماده‌سازی نظامی، روحی و معنوی برای سال‌های طولانی برای مجاهدان انجام شد.
وی افزود: از شهید حاج قاسم سلیمانی باید تشکر کنم. راه او ادامه دارد. حمایت سایر نیروهای جبهه مقاومت به ویژه لبنان و سوریه برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیار مهم بود.
رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: نبرد کنونی یک نقطه عطف در تاریخ مواجهه با رژیم صهیونیستی است که نتایج راهبردی عمیقی را برای فلسطین، جهان اسلام، جهان عرب و تمام دنیا در بر دارد. در این ماه‌ها، ملت فلسطین با نسل‌کشی روبرو بودند.
اسماعیل هنیه افزود:  از بین بردن جهاد، حماس و جریانات مقاومت، بازپس‌گیری اسرای صهیونیست که در دست فلسطینیان هستند و کوچاندن مردم غزه به صحرای سینا و خالی‌کردن غزه از مردم آن از جمله اهدافی است که صهیونیست‌ها دنبال می‌کنند. آمریکا مدیریت این جنگ علیه غزه را در دست دارد، اما به هیچ‌کدام از اهداف خود دست پیدا نکرد.
وی گفت:  عامل نخست این است که جامعه فلسطین به شکل عام و مردم غزه به شکل ویژه، مردمی مؤمن، قرآن‌باور و مجاهد هستند. این مردم در بستر ایمانی و جهادی تربیت شده‌اند و ده‌ها عالم دینی و جهادی را تربیت کرده‌اند که همین باعث شده هسته مرکزی پرقدرتی تشکیل شود که عامل ایستادگی در برابر این تجاوز باشد. ما حدود ۹۰ هزار حافظ قرآن در غزه داریم. مجاهدانی که در ۷ اکتبر آن عملیات شکوهمند را صورت دادند عموماً از حافظان قرآن بودند چنانچه اکثر شهدای ما نیز حافظ قرآن بوده‌اند.
همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم در این دیدار تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی همگی پشتیبانی خود را در مسیر دفاع از فلسطین و در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی همواره در دستور کار داریم. برندۀ نهایی این نبرد طرفی است که قدرت مقاومت بیشتری داشته باشد. این جنگ با هجوم کمتر یا بیشتر، تعیین تکلیف نمی‌شود، بلکه با تداوم مقاومت مشخص می‌شود.
قالیباف افزود:  با همه وجود درک می‌کنیم که مردم غزه، کرانه باختری و همه رزمندگان جبهه مقاومت در شرایط بسیار سخت قرار دارند. این اتفاق تکلیف ما را برای توجه به آنها سنگین‌تر کرده و ما را بیش از پیش مدیون خود می‌کند. ما نیز در مجلس شورای اسلامی حامی شما بوده و از جبهه مقاومت پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم.
وی اظهار داشت:  این جنگ شبیه جنگ احزاب است و همانند جنگ احزاب همه دشمنان یکجا در برابر جبهه اسلام جمع شده‌اند. آنها سختی کشیدند تا جایی که به تعبیر قرآن جان‌ها به لب رسید اما در نهایت به بزرگ‌ترین پیروزی به لطف خدا دست پیدا کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد