دوشنبه 23/سپتامبر/2024

ارتش اشغالگر حریدیم‌ها را برای حفاظت از شهرک‌ها به خدمت می‌گیرد

یکشنبه 31-مارس-2024

یهودا فوکس فرماندهی منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای بکارگیری جوانان حریدیم جهت حفاظت از شهرک‌های رسمی و فاقد مجوز بر اساس قوانین این رژیم در کرانه باختری برنامه ریزی کرده است. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد این نیروی جدید خارج از چارچوب ارتش بوده اما ارتش می‌تواند با اجرای چنین طرحی بخشی از سربازان خود را به نوار غزه یا مناطق مرزی لبنان انتقال دهد.
بر اساس این طرح امکان انتقال نیروهای حریدیم به مناطق همجوار غزه و شمال اراضی اشغالی برای حفاظت از شهرک‌ها وجود دارد. این طرح که به دنبال تشکیل نیرویی جدید برای حفاظت از شهرک‌ها است تحت نظارت وزارت امنیت رژیم صهیونیستی فعالیت خواهد کرد. افرادی وارد این نیرو می‌شوند که علاقمند به ارائه خدمات امنیتی بوده و این به عنوان جایگزینی برای خدمت اجباری سربازی محاسبه می‌‌شود و این در شرایطی است که حریدیم‌ها همچنان از ورود به خدمت نظامی امتناع می‌کنند.
بر اساس اعلام روزنامه یدیعوت آحرونوت ادعای مطرح در مورد این طرح عبارت است از اینکه چنین اقدامی ناشی از این ادراک است که دفاع از شهرک‌ها مانند گذشته امکان پذیر نبوده و استفاده از خدمت نظامی احتیاط به صورت گسترده در شهرک‌ها بسیار پر هزینه و بی‌فایده خواهد بود.
شهرک‌ها هم اکنون توسط نیروهای امنیتی حقوق بگیر حفاظت می‌شوند که از نیروهای یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند. این روزنامه صهیونیستی ادامه داد کوچکترین گروه امنیتی که برای حفاظت از کوچکترین شهرک غیرقانونی مشغول فعالیت است 16 سرباز دارد و گروه‌های حفاظتی برای شهرک‌های بزرگتر حدود 60 سرباز دارند.
در این طرح به وجود حدود 200 شهرک قانونی و غیر مجاز بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی اشاره شده و تاکید گردیده برای حفاظت از آنها به 6500 تا 7000 هزار حریدیم نیاز است و اگر گستره عملیاتی این نیروی جدید به شهرک‌های شمال و جنوب اراضی اشغالی نیز توسعه یابد این تعداد به 15 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
در صورت اجرایی شدن این طرح نیروهای حریدیم مانند سربازان ارتش تحت آموزش‌های استفاده از سلاح قرار گرفته تا به یک نیروی شبه نظامی تبدیل شوند که افسران سابق و کنونی ارتش هدایت آنها را بر عهده خواهند داشت.
یدیعوت آحرونوت افزود این نیروهای شبه نظامی وارد خدمت امنیتی – مدنی شده که برای حریدیم‌ها به عنوان جایگزینی برای خدمت نظامی محسوب خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد