جمعه 20/سپتامبر/2024

600 وکیل و قاضی انگلیسی خواستار توقف فروش سلاح به اشغالگران شدند

جمعه 5-آوریل-2024

بیش از 600 نفر از وکلا و قضات انگلیسی در نامه‌ای به دولت این کشور اعلام کردند فروش سلاح به رژیم صهیونیستی نقض قوانین بین الملل است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این نامه به خطر قحطی در غزه و حمله نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح اشاره شده است.
وکلا و قضات انگلیسی در نامه خود ریشی سونیک نخست وزیر این کشور را به توقف روند نسل کشی در غزه و همچنین فروش سلاح و تجهیزات جنگی به رژیم صهیونیستی دعوت کردند.
در این نامه 17 صفحه‌ای تاکید شده است: در چنین شرایطی باید اقدامات لازم برای اجتناب از درگیری انگلیس در نقض فاحش قوانین بین المللی انجام شود که از جمله آنها نقض احتمالی معاهده نسل کشی است.
از جمله امضا کنندگان این نامه بریندا هیل رئیس سابق دادگاه عالی انگلیس و جاناتان سامبشن و نیکولاس ویلسون دو قاضی سابق این دادگاه و ده‌ها نفر از وکلا و فعالان حقوقی برجسته این کشور هستند.
در بخشی از این نامه آمده است: در حالی که از تاکیدهای کشور انگلیس به برقراری آتش بس و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال می‌کنیم اما ادامه فروش سلاح و سامانه‌های جنگی به رژیم صهیونیستی و ادامه تهدید به تعلیق کمک به آنروا با پایبندی دولت انگلیس به قوانین بین المللی در تعارض است.
در ادامه این نامه تاکید شده است: انگلیس باید با استفاده از ابزارهای حقوقی تدابیر فوری لازم برای جلوگیری از هر گونه اقدامی که می‌تواند به نسل کشی منتهی شود را در دستور کار قرار دهد چرا که عدم پایبندی به قوانین بین الملل می‌تواند انگلیس را درگیر مسئولیت یک نسل کشی و غرامت‌های احتمالی آن نماید.
هفته گذشته روزنامه گاردین نیز اعلام کرد 130 نماینده مجلس انگلیس در نامه‌ای به دیوید کامرون نخست وزیر این کشور خواستار فشار آوردن به دولت برای توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد