سه شنبه 24/سپتامبر/2024

اکونومیست بر شکست نظامی و اخلاقی اشغالگران در جنگ غزه تاکید کرد

جمعه 12-آوریل-2024

مجله اکونومیست انگلیس در گزارشی طولانی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی متهم به شکست استراتژیک نظامی و اخلاقی در جنگ با غزه بوده و در افکار عمومی جهان دچار شکست سنگینی شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین اکونومیست افزود در ساعات اولیه روز 7 آوریل لشگر 98 ارتش رژیم صهیونیستی از خانیونس به عنوان دومین شهر بزرگ نوار غزه عقب نشینی کرد. این اقدام دقیقاً پس از گذشت 6 ماه از اقدام جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در عملیات طوفان الاقصی انجام شد.
در ادامه این گزارش آمده است: با وجود حمایت‌های گسترده اولیه غرب از دولت اشغالگر اسرائیل اما این حمایت‌ها پس از ویرانی وسیع در نوار غزه، کشته شدن بیش از 33 هزار فلسطینی و تحمیل قحطی کُشنده علیه ساکنان این منطقه کاهش یافت.
این مجله انگلیسی ادامه داد دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی در نبرد افکار عمومی جهان با شکست مواجه شد و این شکست حتی در نزدیکترین متحدان آن از جمله آمریکا نیز مشاهده می‌شود به طوری که دولت این کشور را به فکر محدود کردن ارسال سلاح به اراضی اشغالی واداشته است. هم اکنون انتقادات گسترده‌ای علیه ارتش اشغالگر صهیونیست وجود دارد که از اکتبر گذشته تاکنون متحمل دو شکست فاجعه‌بار شده است.
اولین این شکست‌ها آن است که عملیات نظامی در غزه به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت و دومین آن عبارت است اینکه ارتش به نحو غیر اخلاقی و در تعارض با قوانین جنگی رفتار کرد. باید توجه داشت که پیامدهای ناشی از این شکست‌ها برای دولت و ارتش رژیم اشغالگر بسیار عمیق است.
شکست دیگری ارتش رژیم اشغالگر در عرصه اخلاقی مانع تراشی در برابر تلاش‌های انجام شده برای کمک رسانی به ساکنان غزه است، اگر چه افسران ارتش در این زمینه بیشتر مقامات سیاسی را مقصر می‌دانند.
در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده: ارتش اشغالگر اسرائیل در بهترین شرایط تنها توانسته نیمی از اهداف خود از این جنگ را محقق نماید چرا که بر اساس ادعای ارتش، آنها حدود 12 هزار نفر مسلح را به قتل رسانده‌اند در حالی که ارزیابی‌های پیش از جنگ اشاره به آن دارند که حماس حدود 40 هزار نیروی نظامی دارد، علاوه بر آنکه نابودی توان نظامی حماس بعید به نظر می‌رسد.
اکونومیست در بخش دیگری از گزارش خود افزود: از میان 3 نفری که ادعا می‌شود آنها عملیات 7 اکتبر را طراحی کرده‌اند تنها یک نفر کشته شده است و آن مروان عیسی معاون فرمانده کل گردان‌های عز الدین قسام شاخه نظامی حماس است.
این مجله انگلیسی زبان به نقل از یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی که در نوار غزه خدمت نظامی انجام داده اعلام کرد: تقریباً هر فرمانده گردان می‌تواند تصمیم بگیرد که هر آنچه در نوار غزه حرکت می‌کند یک تروریست است یا اینکه هر ساختمانی می‌تواند تخریب شود چرا که ممکن است مورد استفاده حماس قرار گیرد. اکونومیست همچنین به نقل از کارشناس مواد منفجره در گردان مهندسی نیز آورده است: وجود سلاح یا حتی بیانیه‌ها و مجلات حماس در یک خانه برای تخریب آن کافی است.

لینک کوتاه:

کپی شد