جمعه 25/اکتبر/2024

دیپلمات ارشد فرانسه: شکست 7 اکتبر تهدیدی وجودی برای اسرائیل است

جمعه 19-آوریل-2024

جیرار آرو دیپلمات فرانسوی اعلام کرد جنگ غزه که رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی – که توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در 7 اکتبر انجام شد – طولانی‌ترین و خونین‌ترین جنگ در تاریخ این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی است. اما باید توجه داشت که این جنگ اگر چه وارد هفتمین ماه خود شده اما هیچ‌ یک از اهداف اساسی آن تحقق نیافته و وجود رژیم صهیونیستی در معرض تهدید قرار گرفته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این دیپلمات فرانسوی که سفیر سابق این کشور در آمریکا، سازمان ملل متحد و اراضی اشغالی بوده کتابی تحت عنوان «اسرائیل تله تاریخی» تالیف نموده که روزنامه لوموند از آن رونمایی کرد. آرو تاکید دارد ارتش رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدف اساسی ترسیم شده برای جنگ از جمله آزادی اسرا، نابودی نظامی حماس، ترور فرماندهان حماس و تضمین امنیت مرزهای جنوبی و شمالی دست نیافته است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: 7 اکتبر بزرگترین شکست استراتژیک در تاریخ اسرائیلی است، این حمله رویکرد شکست ناپذیری اسرائیل را درهم شکست، معلوم نیست اسرائیل چگونه می‌خواهد اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند چرا که پایه و اساس امنیت همان چیزی است که برای اسرائیل فرو ریخته و لذا اسرائیل بازدارندگی خود را از دست داده است و در مورد وجود امنیت در اراضی که در آنها حضور دارد در حال دروغگویی است.
آرو تاکید دارد «اسرائیل» به همان اندازه که قابلیت انفجار دارد، پیچیده و پویا است اما در عین حال جامعه‌ای بی‌رحم است. وی همچنین نزاع فلسطینی – اسرائیلی و خشونت آن و تنگناها و وعده‌های متعدد از دست رفته آن برای را صلح متذکر شده و به طور خاص خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری و سکوت غربی‌ها را مورد اشاره قرار داده است. علاوه بر آن تناقض در پروژه صهیونیستی که در ایجاد کشوری یهودی و در عین حال دموکراتیک عینیت یافته را یادآور شد.
لوموند در گزارش خود تاکید کرد رژیم صهیونیستی امروز با خطرناک‌ترین چالش‌ تاریخ خود مواجه است. آرو اظهار امیدواری کرد با وجود شوک زیاد ناشی از درگیری کنونی برای طرف اسرائیلی و فلسطینی نیازمندی فوری برای دستیابی به راهکاری سیاسی و پایدار بر تمایل آنها برای انتقام و اقدام سخت اولویت یابد.

لینک کوتاه:

کپی شد