جمعه 20/سپتامبر/2024

حمایت 58 درصدی صهیونیست‌ها از استعفای نتانیاهو

پنج‌شنبه 2-می-2024

جدیدترین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی توسط شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی بیانگر موافقت 58 درصدی اسرائیلی‌ها با استعفای فوری بنیامین نتانیاهو از جایگاه نخست وزیری است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نتایج این نظرسنجی در حالی از موافقت 58 درصدی با استعفای فوری نتانیاهو خبر می‌دهد که حاکی از حمایت 48 درصد اسرائیلی‌ها از استعفای یوآف گالانت وزیر جنگ و موافقت 56 درصد از آنها با استعفای رونین بار رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صیونیستی (شاباک) است.
این شبکه عبری زبان اعلام کرد 50 درصد از ساکنان اراضی اشغالی موافقت خود با استعفای هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را نیز اعلام کرده‌اند.
همچنین 54 درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی از برگزاری زودهنگام انتخابات و 37 درصد با استعفای بنی گانتز رئیس حزب اتحاد ملی و وزیر جنگ کابینه و گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ حمایت کردند.
از سوی دیگر 36 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند گانتز برای نخست وزیری شایسته‌تر بوده در حالی که 30 درصد با شایستگی نتانیاهو برای این جایگاه موافقت کرده‌اند. از دیگر نتایج به دست آمده در این نظرسنجی آن است که در صورت برگزاری انتخابات مجدد حزب گانتز به 31 کرسی از مجموع 120 کرسی کنست دست خواهد یافت در حالی که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو تنها 18 کرسی را تصاحب می‌کند.
همچنین حزب «آینده آنجاست» به ریاست یاییر لاپید 15 کرسی را به خود اختصاص خواهد داد و این در حالی است که هر جریان برای تشکیل کابینه به حداقل 61 کرسی کنست نیازمند است.

لینک کوتاه:

کپی شد