جمعه 20/سپتامبر/2024

فشار به صندوق ثروت ملی نروژ برای پایان سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی

پنج‌شنبه 2-می-2024

خبرگزاری رویترز اعلام کرد صندوق ثروت ملی نروژ که ارزش آن 1.6 تریلیون دلار است با فشارهایی برای بررسی مجدد شرایط سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی با وجود ادامه جنگ در نوار غزه مواجه شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بسیاری از سازمان‌های غیر دولتی و اعضای پارلمان نژور این نهاد مالی را برای پایان دادن کامل به سرمایه‌گذاری‌های خود در اراضی اشغالی تحت فشار قرار داده‌اند در حالی که این خبرگزاری آن را «بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری ملی در سطح جهان» توصیف کرده است.
کمیته نظارت بر ارزش‌های اخلاقی این صندوق طی تحقیقاتی خارج شدن برخی شرکت‌های صهیونیستی سهیم در این صندوق از محدوده دستور العمل‌های مجاز سرمایه‌گذاری به دلیل جنگ را مورد بررسی قرار داده است.
مدیران و صندوق‌های مختلفی در سطح جهان از 7 ماه گذشته برای پایان دادن به سرمایه‌گذاری‌های خود در اراضی اشغالی به دلیل ادامه جنگ در نوار غزه تحت فشار قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است صندوق ثروت ملی نروژ سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش 1.36 میلیارد دلار از طریق 76 شرکت در اراضی اشغالی تا پایان سال 2023 انجام داده است که شامل بخش‌های املاک، بانک‌داری، انرژی و ارتباطات می‌شود.
یهودا شارونی خبرنگار اقتصادی پایگاه اینترنتی صهیونیستی واللا در خصوص کاهش سرمایه گذاری در اراضی اشغالی و بحران اقتصادی به وجود آمده در آن از 7 اکتبر 2023 اعلام کرد رژیم صهیونیستی در اقتصاد بین الملل منزوی شده و دیگر برای سرمایه‌گذاران سراسر جهان جذابیتی ندارد.

لینک کوتاه:

کپی شد