شنبه 21/سپتامبر/2024

بایدن: اسرائیل از بمب‌های آمریکا برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند

پنج‌شنبه 9-می-2024

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار اعلام کرد: ارسال برخی سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل متوقف خواهد شد. وی همچنین اعتراف کرد از این سلاح‌ها برای کشتن غیرنظامیان در غزه استفاده شده و در عین حال مدعی شد اگر اشغالگران برای ورود گسترده زمینی به غزه اقدام کنند آمریکا هرگز رژیم صهیونیستی را به سلاح‌هایی که برای استفاده در جنگ‌های شهری استفاده می‌شود مجهز نخواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بایدن در مصاحبه با شبکه CNN گفت: غیرنظامیان در غزه با استفاده از این بمب‌ها و روش‌های دیگر از جمله هدف قرار دادن تجمعات مسکونی کشته شده‌اند. وی این سخن را رابطه با بمب‌های 2 هزار پوندی آمریکا مطرح کرد که ارسال آن به شکل موقت متوقف شده و دلیل آن استفاده اشغالگران از این سلاح‌ها بر علیه غیرنظامیان ذکر شده است.
بایدن در خصوص تحولات رفح در جنوب غزه افزود: به اسرائیل توضیح داده‌ایم اگر وارد رفح شوند هرگز به آنها سلاح‌هایی نمی‌دهیم که معمولاً برای جنگ‌های شهری استفاده می‌شود، علاوه بر آنکه اسرائیلی‌ها هنوز وارد این شهر نشده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد به بنیامین نتانیاهو و دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام شده حمایت آمریکا از عملیات در مناطق مسکونی محدود خواهد بود.
بایدن تاکید کرد: به طور واضح اعلام می‌کنیم که رفتارهای اسرائیل در رفح از خطوط قرمز عبور نکرده است و این خط قرمز شامل ورود به مناطق مملو از جمعیت است و هنوز از این خط قرمز عبور نشده حتی اگر اقدامات اشغالگران به تنش در منطقه منتهی شود.
در همین رابطه بایدن مدعی شد تجاوزات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به شهر رفح در محدوده‌های تعیین شده انجام می‌شود. وی همچنین تاکید کرد البته این حملات هم اکنون برای مصر مشکلاتی ایجاد می‌کند و آمریکا نیز اقدامات زیادی برای اطمینان بخشی و کمک به قاهره انجام داده است.
بایدن یکبار دیگر پایبندی آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی و حفظ قدرت آن برای پاسخ به حملات از خاورمیانه را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرد: ارسال سلاح‌های دفاعی به این اسرائیل ادامه خواهد یافت که از جمله آنها تقویت سامانه موشکی گنبد آهنین است ولی اگر اسرائیل حمله زمینی علیه رفح انجام دهد برخی کمک‌های نظامی متوقف خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد