یکشنبه 22/سپتامبر/2024

سازمان ملل: تنها راه جلوگیری از قطحی ورود زمینی کمک‌ها به غزه است

جمعه 17-می-2024

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین فرحان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی بر نیاز شدید به گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.
وی گفت: اکتفا به کمک‌های وارد شده از راه دریا و بندر احداث شده توسط آمریکا در منطقه‌ای که در جنوب غزه تحت کنترل اسرائیل قرار دارد امکان پذیر نیست.
فرحان حق افزود: سازمان ملل متحد طرح‌هایی را نهایی و آماده کرده تا این بندر با تمام توان خود عملیاتی شود. اما راه‌های زمینی بهترین و تاثیرگذارترین راه برای ورود کمک‌ها بوده و از همین جهت به بازگشایی گذرگاه‌ها نیازمند هستیم.
در بخش دیگری از این اظهارات آمده است: برای جلوگیری از قحطی باید از سریع‌ترین راه ممکن برای دسترسی به کمک‌ها استفاده شود لذا باید هم اکنون گذرگاه‌های زمینی بازگشایی شوند.
وی تاکید کرد اگر چه گذرگاه کرم ابو سالم از لحاظ فنی باز است اما از قابلیت عملیاتی برای ورود کمک‌ها برخوردار نیست. فعالان عرصه بشردوستانه روز چهارشنبه مجبور شدند 5.5 ساعت برای دریافت مجوزهای لازم برای تحویل کمک‌ها در این گذرگاه معطل شوند و در نهایت موفق شدند بخش کمی از این مواد غذایی را تحویل دهند.
این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد توزیع کمک‌ها تنها در صورتی امکان پذیر است که از راه دریایی یا زمینی منتقل شده و به نیازمندان در غزه برسد.

لینک کوتاه:

کپی شد