سه شنبه 24/سپتامبر/2024

درخواست مجدد آفریقایی جنوبی از دادگاه لاهه برای توقف حمله به رفح

جمعه 17-می-2024

درخواست مجدد آفریقایی جنوبی از دادگاه لاهه برای پایان نسل کشی در غزه و توقف حمله به رفح

آفریقای جنوبی ضمن درخواست از دادگاه لاهه برای صدور احکام لازم جهت توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به رفح این اقدام اشغالگران را یک نسل کشی توصیف کرد که زندگی فلسطینیان را به خطر انداخته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ووسیموزی مادونسلا نماینده آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه تاکید کرد نسل کشی همچنان در نوار غزه ادامه دارد.
وی افزود آفریقای جنوبی مجبور شده است تا برای جلوگیری از ارتکاب جنایت نسل کشی در نوار غزه این مساله را مجددا در این دادگاه مطرح نماید و علاوه بر آن نشانه‌هایی از قصد رژیم صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت نیز وجود دارد.
نماینده آفریقای جنوبی در این نهاد بین المللی تاکید کرد: احکام گذشته این دادگاه برای بازدارندگی اسرائیل از ارتکاب نسل کشی تاثیرگذار نبوده است، آنچه هم اکنون در رفح شاهد آن هستیم حاکی از آخرین قدم اسرائیل به سوی تخریب کامل غزه است.
وی در پایان گفت: هیچ بهانه‌ای برای نسل کشی و حتی دفاع از خود در این میان وجود ندارد.
در همین رابطه سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی نیز تاکید کرد: جهان باید تمام تلاش خود را برای پایان دادن به رنج فلسطینیان به کار گیرد چرا که هزاران زن و کودک بی‌گناه در این منطقه در حال رنج کشیدن هستند.
رئیس جمهور آفریقای جنوبی در بیانیه خود افزود تجاوزات فاحش رژیم صهیونیستی به حقوق بشر علیه فلسطینیان به مرحله غیر قابل فهمی از قساوت، نفرت و سرکوب خشونت آمیز و شدید رسیده است.

لینک کوتاه:

کپی شد