شنبه 21/سپتامبر/2024

دانشجویان شیلی خواستار قطع رابطه با رژیم اشغالگر شدند

جمعه 17-می-2024

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این نامه که هنگام بازدید بوریک از این دانشگاه به وی تسلیم شد خواستار حمایت شیلی از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی شده است.
دانشجویان همچنین نسبت به تاخیر دولت شیلی در پیوستن به شکایات بین المللی علیه رژیم صهیونیستی ابراز تعجب کرده و افزودند: این مساله با توجه به تعداد شهروندان شیلیایی فلسطینی الاصل قابل درک نیست و اینکه دولت کنونی بر پایبندی خود به قوانین بین المللی در سیاست خارجی تاکید دارد.
دانشجویان تاکید کردند: حمایت دستگاه اجرایی کشور از پیش نویس قانون ممنوعیت واردات کالا و خدمات از شهرک‌های اراضی اشغالی امری ضروری است که در ژانویه گذشته نیز مورد موافقت کمیته حقوق بشر مجلس سنا نیز قرار گرفت.
دیدار بوریک با دانشجویان پس از آن برگزار شد که آنها خواستار قطع روابط دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی با رژیم صهیونیستی شدند که در حال نسل کشی علیه فلسطینیان است.
دانشجویان در سخنرانی خود در راهپیمایی برگزار شده در سانتیاگو پایتخت شیلی به مناسبت 76 امین سالگرد نکبت فلسطینی تاکید کردند: بسیار مهم است که به این مناسبت تنها به عنوان یک پدیده تاریخی نگاه نکنیم بلکه باید آن را در چارچوب بزرگترین نسل کشی در جهان مورد بررسی قرار داد.
دانشجویان نیز با سر دادن شعارهایی مانند «کودکان بی‌گناه بیشتری کشته نشوند»، «خواستار قطع رابطه با اسرائیل هستیم»، «این جنگ نیست بلکه نسل کشی است» بیانیه قرائت شده را تایید کردند.
لازم به ذکر است حدود 620 نفر از وکلای شیلیایی نیز ماه مارس گذشته شکایتی علیه دولت رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دادگاه لاهه طرح کردند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد