جمعه 25/اکتبر/2024

آسوشیتدپرس: اتهام خشونت جنسیِ نسبت داده شده به حماس صحت نداشت

چهارشنبه 22-می-2024

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تاکید کرد که مشخص شده روایت‌ها در مورد اینکه حماس در جریان حمله هفتم اکتبر مرتکب خشونت جنسی شده، نادرست بوده و صحت نداشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این خبرگزاری به نقل از یک اسرائیلی که حماس را به ارتکاب خشونت جنسی متهم کرده بود، آورده است: اینگونه نیست که من داستانی را ساخته باشم، اما معلوم شد که اینگونه نیست و آن را تصحیح کردم.
این فرد همچنین گفته که هیچ مدرک قانع کننده‌ای وجود ندارد که چنین ادعاهایی در مورد حادثه هفتم اکتبر را ثابت کند.
آسوشیتدپرس افزود: آنچه “حاییم اوتمازجین” در مورد خشونت جنسی در جریان حمله هفتم اکتبر روایت کرده بود و در سرتاسر جهان منتشر شد، مشخص شد که اصلا اتفاق نیفتاده است.
این خبرگزاری تاکید کرد که روایاتی شبیه آنچه حاییم اوتمازجین بیان کرده، مشخص شد که به عمد جعل شده و صحت نداشته است.
منبع مذکور همچنین بیان کرد که “یوسی لاندوا” داوطلب اسرائیلی در شهرک بئیری نیز داستانی ساختگی را در مورد حمله هفتم اکتبر روایت کرده است.
آسوشیتدپرس  به نقل از سخنگوی موسسه “زاکا” بیان کرد که ما از لاندوا خواستیم دست از بیان این داستان ساختگی بردارد اما او پس از 3 ماه درخواست ما را پذیرفت.
لازم به ذکر است که صهیونیست‌ها در روزهای آغازین جنگ با روایت داستان‌های دروغین و ساختگی همچون خشونت جنسی مبارزان حماس یا سربریدن زنان و کودکان سعی کردند تا افکار عمومی جهان را با خود برای حمله به غزه همراه کنند اما بعدها مشخص شد که هیچکدام از این روایت‌ها حقیقت نداشته و همگی ساختگی بوده است.

لینک کوتاه:

کپی شد