یکشنبه 22/سپتامبر/2024

افزایش مخارج زندگی در اراضی اشغالی برای تامین هزینه‌های جنگ غزه

پنج‌شنبه 23-می-2024

روزنامه جروزالم پست رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از آنکه وزارت امور داخلی این رژیم از افزایش 5.29 درصدی مالیات املاک خبر داد هزینه زندگی در اراضی اشغالی افزایش خواهد یافت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه افزود: این بزرگترین جهش در مالیات املاک در 17 سال گذشته است و هدف آن تامین هزینه‌های جنگ است.
ولادیمیر بیالیک هماهنگ کننده کمیته مالی کنست از حزب یش عتید از این اقدام انتقاد کرده و آن را در تعارض با وعده‌های انتخاباتی 2022 در خصوص عدم افزایش مالیات املاک اعلام کرد.
وی در این خصوص گفت: از زمان تشکیل دولت وعده‌های ارائه شده در خصوص عدم افزایش مالیات املاک مطرح بوده اما این افزایش اخیر دیوانه‌وار و وقیحانه است.
بیالیک افزود: همچنان 12 وزیر بی فایده در میان ما هستند، و همه آنها تاکنون حدود دو میلیارد شِکل برای ما هزینه داشته‌اند. هر روز زندگی کردن در این دولت برای امنیت اسرائیلی‌ها و ایستادگی آنها خسارت بار بوده و از جیب آنها برداشت می‌شود.
لازم به ذکر است حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که با حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد تاکنون باعث شهادت 35709 نفر و مجروحیت 79990 فلسطینی دیگر شده است. این حملات همچنین آوارگی 1.7 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه را در پی داشته است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد