جمعه 20/سپتامبر/2024

هلاکت یک نظامی ارتش صهیونیستی در درگیری های شمال غزه

یکشنبه 26-می-2024

ارتش صهیونیستی امروز یکشنبه از هلاکت یک نظامی خود در جریان درگیری های چند روز پیش در شمال باریکه غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، ارتش صهیونیستی با صدور بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که این نظامی صهیونیستی عضو گردان «نیتسح یهودا» در تاریخ 22 مه جاری در شمال باریکه غزه زخمی شده بود.

این در حالی است که ابوعبیده سخنگوی نظامی گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» شب گذشته از اجرای عملیات گروگان گیری جدید مبارزان این گردان ها در جریان مقاومت در برابر تجاوزات بی وقفه نظامیان صهیونیست به باریکه غزه در 232 امین روز جنگ خبر داده بود.

ابو عبیده خاطر نشان کرده بود که «مبارزان گردان های قسام توانستند عصر دیروز شنبه با اجرای یک عملیات پیچیده در شمال باریکه غزه، گروهی از نظامیان صهیونیست را به یکی از تونل های اردوگاه جبالیا کشانده و تمامی آنها را کشته، مجروح و یا اسیر کنند.»

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته با کمک آمریکا و کشورهای اروپایی به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه می دهد و جنگنده های این رژیم به صورت مداوم بیمارستان ها، ساختمان ها، برج ها و منازل فلسطینیان را بمباران و بر سر ساکنان شان خراب می کنند و در عین حال، مانع از ورود آب، غذا، دارو و سوخت به این منطقه می شوند. در نتیجه این تجاوزات ارتش صهیونیستی، تاکنون بیش از 35 هزار و 984 فلسطینی شهید و 80 هزار و 643 نفر دیگر زخمی شده اند. علاوه بر این، بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، بیش از یک میلیون و هفتصدهزار نفر از ساکنان غزه نیز در اثر این تجاوزات مجبور به ترک خانه و کشانه خود و تحمل رنج آوارگی شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد