سه شنبه 24/سپتامبر/2024

حمدان: جنایت رژیم صهیونیستی در رفح یک شکست راهبردی است

دوشنبه 27-می-2024

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برای 234 امین روز متوالی به تجاوزات وحشیانه و نسل کشی خود علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می دهد و فجیع ترین جنایت ها و کشتارها را که مشابه آنها در دوران معاصر پیدا نمی شود، مرتکب می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان در کنفرانس مطبوعاتی جنبش حماس در واکنش به تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی با این کارها تمامی قطعنامه های سازمان ملل و منشورهای بین المللی را به سخره می گیرد و تمامی ارزش ها و عرف ها و حرمت ادیان آسمانی را زیر پا می گذارد تا بر ماهیت فاشیستی خود که بر پایه ترور و جنایت بنا شده است، مهر تایید بزند.

این رهبر جنش حماس تصریح کرد که دشمن صهیونیستی از آغاز تجاوزات خود علیه نوار غزه جنایت های متعددی مرتکب شده است و از شهروندان بی پناه و بی گناه و زیرساخت ها و تاسیسات مدنی به عنوان اهداف جنگ جنایتکارانه خود استفاده می کند و در همین راستا، تاکنون بیش از 36 هزار نفر از ساکنان غزه را شهید و نزدیک به 81 هزار نفر دیگر را مجروح کرده است. این تجاوزات همچنین باعث نادید شدن بیش از 10 هزار نفر دیگر شده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس بیمارستان ها، مدارس، مساجد و کنیسه ها و تمامی بخش های مدنی را تخریب کرده و ضمن تعقیب آوارگان در اردوگاه های آوارگی، چادرهای آنها را به آتش کشیده و اجازه دسترسی آنها به نیازهای اولیه زندگی شرافتمندانه و انسانی را نمی دهد و به جنگ خود برای به گرسنگی و آوارگی کشیدن ملت فلسطین و در یک کلام نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهد.

دهن کجی به دیوان بین المللی دادگستری 

حمدان در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که جنایت های رژیم صهیونیستی در رفح، جبالیا و غزه؛ که آخرین مورد از آنها به آتش کشیدن چادرهای آوارگان در اطراف مقر آژانس آنروا با استفاده از بمب ها و موشک های کینه توزانه و تروریستی آمریکا بود، همچنان ادامه دارد و جنایت اخیر علیه هزاران نفر از ملت فلسطین که اکثر آنها را زنان و کودکان، بیماران و سالخوردگان در حال خواب و استراحت در چادرها تشکیل می دادند، باعث سوختن اجساد پاک شهدا و تکه تکه شدن اجساد برخی از آنها شد و در کل، 45 نفر شهید شدند که 23 نفر از آنها را زنان و کودکان و سالخوردگان تشکیل می دادند و علاوه بر این 249 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تمامی جنایت هایی که رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی گناه فلسطینی مرتکب شده، در مناطقی صورت گرفته است که خود دشمن آنها را امن توصیف کرده بود و این نشان می دهد که به عمد و آگاهانه این جنایت ها را مرتکب می شود و تلاش های مذبوحانه آن برای آواره کردن شهروندان فلسطینی از طریق طرح ادعاهای دروغین و بی پایه و اساس، تلاشی برای توجیه جنایت های هولناکش علیه شهروندان فلسطینی است.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که زمان بندی ارتکاب این جنایت ها طی دو روز گذشته تلاشی برای به چالش کشیدن تصمیمات دیوان دادگستری بین المللی است که اخیرا حکم به توقف تجاوزات این رژی به شهر رفح را داده بود.

وی تصریح کرد که جامعه بین المللی مسئولیت تاریخی برای پایان دادن به این زورگویی رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزات آن دارد که سعی می کند با توسل به زور خودش را به عنوان قدرتی فراتر از قوانین بین المللی معرفی کند که کسی اجازه محاکمه آن به خاطر جنایت ها و نسل کشی هایش را ندارد و البته دولت آمریکا نیز در تمامی این جنایت ها از آن حمایت مالی و سیاسی و نظامی می کند و شریک جرم آن در نسل کشی ساکنان غزه محسوب می شود.

شکست راهبردی رژیم صهیونیستی

اسامه حمدان همچنین اظهار داشت: این جنایت های هولناک تلاشی انتقام جویانه از سوی دشمن صهیونیستی و ارتش شکست خورده آن است که به حول و قوه الهی، پس از شکست شان در برابر مردان مقاوم خدایی و مبارزان گردان های قسام و دیگر گروه های مقاومت فلسطین، به زودی از نوار غزه بیرون رانده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که جنایت رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن چادرها در رفح، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر روی شکست راهبردی و میدانی است که خواب راحت را از چشمان فرماندهان و نظامیان این ارتش شکست خورده در تاریخ 7 اکتبر گرفته است و طعم تلخ ضربات دردآور متوالی به دستان مبارک ین مبارزان که آخرین آنها عملیات قهرمانانه جبالیا نخواهد بود، از یادشان نرفته است.

این رهبر حماس تصریح کرد که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور مبارزان مقاومت در محل وقوع جنایت ادعایی بی شرمانه و دروغین است که تصاویر اجساد شهدای غیرنظامی اعم از زن و کودک آنرا ثابت می کند و علاوه بر این، منطقه در غرب رفح واقع شده است که از منطقه عملیاتی و محل یورش ارتش صهیونیستی در رفح فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد که ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر اینکه این تجاوز بر اساس حقوق بین الملل صورت گرفته است، نوعی افترا و توهین علیه قوانین بین المللی است و این جنایت صهیو ـ نازی با قاطعیت ماهیت قانون شکنانه این رژیم را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که این رژیم همواره با حمایت دولت آمریکا سعی در فرار از حسابرسی حقوقی را دارد.

حمدان مسئولیت کامل این جنایت هولناک علیه آوارگان در رفح و دیگر جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را متوجه دولت آمریکا و شخص جو بایدن رئیس جمهور این کشور دانست که به حمایت های سیاسی و نظامی خود از رژیم صهیونیستی ادامه می دهد و دست از ارسال تجهیزات نظامی و بمب هایی که هر روزه دهها نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان را می کشند، برنداشته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و مقامات جنایتکار آن و در راس شان «نتن یاهو» طی 234 روز تجاوز صهیوـ نازی خود نتوانسته اند هیچ کدام از اهداف تجاوزکارانه خود را محقق سازند و صرفا دست به اشکال مختلف نسل کشی علیه بیش از 2 میلیون نفر از ساکنان غزه زده اند. اما ملت بزرگ ما در باریکه غزه همچنان به ثبات و ایستادگی با وجود دردها و زخم ها و ظلم ها ادامه می دهد و مقاومت قهرمان آن به وارد کردن ضربات به نظامیان و افسران ارتش صهیونیستی ادامه می دهد.

دشمن صهیونیستی چاره ای جز پذیرش شروط مقاومت ندارد

اسامه حمدان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که رشادت های گردان های قسام و گروهان های قدس و دیگر گروه های مقاومت در زمینه مقابله اسطوره ای در برابر تجاوزات ارتش صهیونیستی در تمامی محورهای نوار غزه ادامه دارد و دروغ بودن ادعاهای صهیونیست ها مبنی بر ضربه زدن به مقاومت در غزه را نشان می دهد و ثابت می کند که تلاش های مذبوحانه دشمن صهیونیستی برای ارتکاب جنایت های بیشتر در سراسر باریکه غزه نخواهد توانست فشاری برای تحقق هر گونه پیروزی ادعایی ایجاد کند و دشمن صهیو ـ نازی چاره ای جز تسلیم و پذیرش شروط مقاومت ندارد.

وی خاطر نشان کرد که دشمن صهیونیستی جز با پذیرش شروط مقاومت که از طریق طرف های میانجی مصری و قطری به آن اعلام شده است، نخواهد توانست اسرای خود نزد مقاومت را آزاد کند و هر چقدر «نتن یاهو» و حامیان وی از پذیرش این مساله خودداری کند، نظامیان صهیونیست اسیر بیشتری جانشان را در جریان بمباران های ارتش صهیونیستی و توسط موشک های آمریکایی از دست خواهند داد.

این رهبر جنبش حماس در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر از سر گیری مذاکرات آتش بس تاکید کرد که چیزی از طریق طرف های میانجی به ما اعلام نشده است و خواسته صریح ما توقف دائمی و کامل تجاوزات به سراسر نوار غزه و نه تنها رفح است.

وی افزود: جامعه بین المللی که نسل کشی صهیو ـ نازی رژیم صهیونیستی و جنایت های هولناک آن علیه ملت فلسطین در باریکه غزه را با چشمان خود می بیند، باید موضع آشکاری در محکومیت و مخالفت با این تجاوزات اتخاذ کند و ضمن مقابله با اراده ظالمانه و فشارهای آمریکا به این حملات وحشیانه پایان دهد و شورای امنیت نیز احکام دیوان بین المللی دادگستری را به مرحله اجرا درآورد و ضمن توقف حملات رژیم صهیونیستی، همه کمک های انسان دوستانه، مواد سوختی و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها را وارد باریکه غزه کند.

رژیم صهیونیستی نسخه جدید نازیسم

حمدان همچنین از جامعه بین المللی خواست که قطعنامه های سازمان ملل و دیوان بین المللی دادگستری را در قاب مجازات علیه رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا درآورد و قبل از هر چیز جلوی حمایت های تسلیحاتی و نظامی به دشمن صهیونیستی را بگیرد؛ چرا که رژیم صهیونیستی به نسخه جدید نازیسم تبدیل شده است و از لحاظ حقوقی و سیاسی باید برخورد متناسبی هم با آن صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره گذرگاه رفح اظهار داشت که گذرگاه رفح یک گذرگاه کاملا مصری ـ فلسطینی است و حمله به آن و اشغال این گذرگاه از سوی ارتش صهیونیستی، نقض حاکمیت و امنیت و ثبات کشور دوست و برادر مصر است و باعث تشدید درد و رنج ساکنان باریکه غزه می شود.

اسامه حمدان تصریح کرد که ما بار دیگر از کشور دوست و برادر مصر می خواهیم که رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از گذرگاه رفح کند و ضمن بازگشایی بی قید و شرط این گذرگاه برای عبور شهروندان و کمک ها، زمینه انتقال مجروحان به خارج برای درمان را فراهم کند؛ چرا که سیستم بهداشتی نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه صهیو ـ نازی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، کاملا از هم فروپاشیده است.

عضو ارشد دفتر سیاسی حماس در پایان از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال 1948 خواست که به حمایت از ساکنان غزه برخیزند و با استفاده از تمامی شیوه های مقاومتی با نظامیان صهیونیست درگیر شوند. وی همچنین به تمامی مبارزان مقاومت در جبهه های مختلف؛ اعم از لبنان، یمن و عراق درود فرستاد و گفت: حماسه قهرمانانه ای که این مبارزان در حمایت از برادران و اعضای خانواده شان رقم می زنند، تحولی بی سابقه در مسیر حمایت از آرمان فلسطین و مبارزان مقاومت و ملت فلسطین و حتی نهضت امت ما در مسیر آزادسازی قدس و فلسطین است.

حمدان همچنین از امت عربی و اسلامی و آزاد اندیشان جهان خواست که تحرکات خود در محکومیت جنگ نسل کشی صهیو ـ نازی و فشار برای قطع تمامی اشکال روابط با این رژیم قانون شکن را افزایش دهند. وی افزود: خداوند روح شهدای تمامی جبهه ها را مشمول رحمت خود قرار دهد و به مجروحان شفا و برای اسیران و بازداشت شدگان آزادی و برای ملت بزرگ و مقاومت قهرمان فلسطین، پیروزی را نصیب کند. سرانجام این جهاد، پیروزی یا شهادت است.

لینک کوتاه:

کپی شد