چهارشنبه 18/سپتامبر/2024

مانع تراشی رژیم صهیونیستی بر سر راه فعالیت کنسولگری اسپانیا در قدس

دوشنبه 27-می-2024

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، صبح امروز دوشنبه اعلام کرد که کنسولگری اسپانیا در قدس اشغالی اجازه فعالیت یا خدمت رسانی به فلسطینیان ساکن کرانه باختری را ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، «اسرائیل کاتس» خاطر نشان کرد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با ارسال یادداشتی دیپلماتیک به سفارت اسپانیا در فلسطین اشغالی اعلام کرده است که این تصمیم در واکنش به اقدام این کشور در به رسمیت شناختن کشور فلسطین و اقدامات تحریک آمیز و اظهارات سامی ستیزانه مسئولان دولت اسپانیا اتخاذ شده است.

این تصمیم از اول ژوئن آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد و کاتس تهدید کرده است که عدم پیروی کنسولگری اسپانیا در قدس از این دستورات، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی را مجبور خواهد کرد که اقدامات دیگری اتخاذ کند. این وزیر دولت صهیونیستی همچنین مدعی شد که «ما اجازه تعرض به تمامیت ارضی و امنیت اسرائیل را نخواهیم داد و هر کس به حماس جایزه بدهد و سعی در کمک به تشکیل کشور تروریستی فلسطین را داشته باشد، اجازه ارتباط با فلسطینی ها را نخواهد داشت. ما در سال 2024 هستیم و دوران دادگاه های تفتیش گذشته است. امروز یهودیان کشور برخوردار از حق حاکمیت و استقلال دارند و هیچ کس نمی تواند ما را مجبور به تغییر دین کند یا موجودیت مان را تهدید کند و هر کس بخواهد ما را اذیت کند، ما هم او را اذیت خواهیم کرد.»

اسرائیل کاتس دیروز یکشنبه نیز در اعتراض به تصمیم دولت اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین، فایلی ویدیوئی با عنوان «حماس: اسپانیا سپاسگزاریم» منتشر کرده بود که این اقدام وی خشم اسپانیایی ها را به دنبال داشت. در این ویدیو، صحنه هایی از عملیات طوفان الاقصی در تاریخ 7 اکتبر در کنار رقاص های فلامینگو که رقص ملی معروف اسپانیایی هاست، گنجانده شده بود و وزیر امور خارجه اسپانیا نیز این ویدیو را «چندش آور» توصیف کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد