یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تهدید دادستان کل سابق دادگاه لاهه از سوی رئیس موساد

سه‌شنبه 28-می-2024

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد»، «فاتو بنسودا» دادستان کل قبلی دیوان بین المللی دادگستری در لاهه را تهدید کرده بود که باید تحقیقات خود علیه این رژیم را متوقف کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه گاردین انگلیس، «یوسی کوهین» رئیس سابق موساد بنسودا رئیس سابق دیوان لاهه را که زمینه ساز آغاز تحقیقات به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی و جنایت علیه انسانیت در فلسطین شد، تهدید کرده بود که باید این تحقیقات متوقف شود.

این تحقیقات در سال 2021 آغاز شد و با ارائه یادداشتی از سوی «کریم خان» رئیس فعلی این دادگاه مبنی بر بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته به اوج خود رسید.

یک مسئول صهیونیست در گفتگو با روزنامه گاردین اعلام کرد که کوهین با موافقت مراجع عالی رتبه تل آویو دست به این تهدید زده بود و یک مسئول صهیونیست دیگر نیز تاکید کرد که هدف موساد تخریب وجهه بنسودا یا متقاعد کردن وی به همکاری با رژیم صهیونیستی بود. در همین راستا، یک منبع صهیونیستی دیگر گزارش داد که کوهین «فرستاده غیر رسمی نتانیاهو» بود.

منابع آگاه در گفتگو با گاردین اعلام کردند که بنسودا در آن زمان برخی مسئولان دادگاه لاهه را در جریان فشارهای موساد قرار داده و گفته بود که کوهین چندین بار وی را تحت فشار قرار داده و گفته است:« تو باید به ما کمک کنی و نباید در مسائلی دخالت کنی که می تواند جان تو یا خانواده ات را به خطر بیاندازد.»

لینک کوتاه:

کپی شد