دوشنبه 23/سپتامبر/2024

طرح لاپید، لیبرمن و ساعر برای براندازی دولت نتانیاهو

چهارشنبه 29-می-2024

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «آینده»، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و رئیس حزب «راستگرای رسمی» امروز چهارشنبه طی نشستی بر سر طرحی برای براندازی دولت بنیامین نتانیاهو به منظور تأمین آینده بهتر برای این رژیم به توافق رسیدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع صهیونیستی، «یائیر لاپید» به عنوان رهبر مخالفان و حزب «آینده»، «اویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و «گدعون ساعر» رئیس حزب «راستگرای رسمی» بر روی طرحی برای تغییر دولت نتانیاهو به منظور تأمین آینده بهتر برای رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.

این سه نفر از «بنی گانتس» وزیر عضو عضو کابینه جنگ و رئیس حزب «اردوگاه رسمی» خواستند که از دولت نتانیاهو کناره گیری کرده و به ائتلاف آنها ملحق شود تا زمینه تغییر دولت فراهم شود.

گدعون ساعر دیروز سه شنبه در جریان همایش کانون وکلا تاکید کرده بود که «ماموریت مخالفان، تلاش (برای تغییر دولت) است و در گذشته نیز دولت های متعددی ساقط شده اند. وی درباره احتمال ائتلاف با لیبرمن تصریح کرد:« همکاری با «اسرائیل خانه ما» طبیعی است. ما احزاب راستگرا هستیم و در یک نگاه سیاسی عمیق تر، من از تشکیل ائتلافی برای تغییر دولت حمایت می کنم.»

این نشست پس از آن برگزار می شود که «بنی گانتس» به نتانیاهو هشدار داده بود که در صورت عدم بروز تغییرات واقعی در رفتار کابینه جنگ، به همراه حزبش در تاریخ 8 ژوئن آینده از دولت استعفا خواهد داد. از جمله اهدافی که گانتس تعیین کرده بود، می توان به بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه، نابودی جنبش حماس، عادی سازی روابط با عربستان و پیشرفت در قانون جذب سرباز به منظور ممانعت از معافیت حریدیم از خدمت اشاره کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد