جمعه 20/سپتامبر/2024

اردوغان: در غزه نه فقط کودکان، بلکه دمکراسی غرب هم در حال مرگ است

چهارشنبه 29-می-2024

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح وارد مرحله جدیدی شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رجب طیب اردوغان عنوان کرد که در غزه، نه تنها کودکان فلسطینی، بلکه دمکراسی غرب و حقوق کودکان و زنان نیز در حال مرگ و نابودی است.
اردوغان گفت هیچ باور و اعتقادی کشتار غیرنظامیان بی‌گناه را با سوزاندن در چادرها توجیه نمی‌کند و دنیا به طور مستقیم در حال پیگیری وحشی‌گری خون‌آشامی به اسم نتانیاهو است.
وی خطاب به آمریکا و کشورهای اروپایی گفت: دستان شما به خون مردم غزه آغشته است، شما سکوت کردید و در خونریزی اسرائیل در غزه شریک شدید.
اردوغان اظهار داشت که سازمان ملل نه تنها قادر به توقف نسل‌کشی در غزه نیست، بلکه در حمایت از کارکنان و کارمندان خود نیز ناتوان مانده است.
وی گفت رژیم صهیونیستی انسانیت را در غزه کشت و اروپا همه ارزش‌ها و اصولی را که بر پایه آن به وجود آمده، زیر پا گذاشته است.
رئیس جمهور ترکیه در واکنش به کشتارهای اخیر در رفح گفت: به جهان اسلام می‌گویم، برای اتخاذ تصمیمی مشترک منتظر چه هستید؟ خداوند ما و همه شما را بازخواست خواهد کرد.
رجب طیب اردوغان خاطر نشان کرد مادامی که رژیم صهیونیستی تحت نظارت قوانین بین‌المللی نباشد، هیچ کشوری از جمله ترکیه امن نخواهد بود.
وی گفت با اتحاد بشریت، باید این نسل‌کشی و وحشی‌گری قبل از اینکه نتانیاهو و شبکه جنایتکار وابسته به او از کنترل خارج شوند، فورا پایان یابد.
اردوغان بیان کرد که سه چهارم اعضای سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و نمی‌توان تصمیم مشترک 147 کشور را به خاطر خواسته‌های 5 کشور (اعضای دائم) به حال خود رها کرد.
وی گفت جوانان کم کم متوجه میزان انحراف صهیونیسم و نقض قوانین بین‌المللی توسط آن می‌شوند و امیدوارم این خیزش دنیایی خالی از انحرافات صهیونیسم بسازد.
رئیس جمهور ترکیه از مواضع کشورهایی که فلسطین را به رسمیت شناختند تقدیر کرد و از دیگر کشورها نیز خواست راه آن‌ها را ادامه دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد