شنبه 21/سپتامبر/2024

قطع روابط یک دانشگاه مهم بلژیکی با رژیم صهیونیستی

جمعه 31-می-2024

دانشگاه گِنت بلژیک به عنوان دومین دانشگاه بزرگ این کشور امروز جمعه از قطع تمام روابط آکادمیک خود با رژیم اشغالگر خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این خبر پس از آن اعلام شد که در 18 می جاری این دانشگاه پایان همکاری‌های آکادمیک خود با 3 مرکز پژوهشی رژیم صهیونیستی را رسانه‌ای کرد.
دانشجویان این دانشگاه در تجمعات اعتراضی مختلف به طور مکرر بر لزوم پایان دادن به روابط با رژیم صهیونیستی و توقف سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی تاکید کرده‌اند.
هیرمان فون گوتیم رئیس این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل تعلیق توافقات جاری با موسسات صهیونیستی همکاری آنها با ساختارهای نظامی است. وی افزود این دانشگاه هم اکنون روی پروژه‌های تحقیقاتی سازمانی با دانشگاه‌های اسرائیلی کار می‌کرد. 
در 18 آوریل گذشته دانشجویان دانشگاه کلمبیای آمریکا در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در محوطه اصلی این دانشگاه تجمع کرده و خواستار پایان یافتن همکاری‌های آکادمیک با دانشگاه‌های رژیم اشغالگر و توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حامی اشغال اراضی فلسطینی شدند.
این اعتراضات علاوه بر سرایت به ده‌ها دانشگاه‌ دیگر آمریکا مانند هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، نورث کارولینا و موسسه فناوری ماساچوست به دانشگاه‌های کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا و هند نیز توسعه یافت که باعث بازداشت هزاران دانشجوی معترض شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد