دوشنبه 23/سپتامبر/2024

مخالفت السنوار با خلع سلاح حماس و آتش بس موقت

جمعه 7-ژوئن-2024

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا امروز جمعه از پیام کوتاه یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در نوار غزه به میانجیگرهای مصری و قطری در خصوص پیشنهاد اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای امضای توافق تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر اساس اعلام این روزنامه آمریکایی السنوار در پیام خود اعلام کرده است: «توافق صلح بدون پایبندی اسرائیل به آتش بس دائم پذیرفتنی نیست و حماس هرگز خلع سلاح یا امضای توافقی که حاوی این مساله باشد را نخواهد پذیرفت.
وال استریت ژورنال ادامه داد این پیام همزمان با مذاکرات مسئولان بلند پایه آمریکایی در منطقه از جمله ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) مطرح شده که هدف از آن از سرگیری مذاکراتی است که از مدت‌ها پیش متوقف شده است.
ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه قطر تاکید کرد جنبش حماس هیچ واکنشی به پیشنهاد آتش بس اخیر نداشته و همچنان در حال بررسی آن است و تلاش‌ میانجیگرهای آمریکایی، قطری و مصری ادامه دارد.
روز گذشته یک منبع مصری بلند پایه اعلام کرد قاهره دیدارها و تماس‌های زیادی در ساعت‌های اخیر برای از سرگیری مذاکرات آتش بس در نوار غزه داشته است.
این منبع در گفتگو با «القاهره الاخباریه» افزود مصر پیام‌های مثبتی از حماس دریافت کرده که به علاقمندی آن به آتش بس اشاره داشته و در روزهای آینده به پیشنهاد اخیر برای آتش بس پاسخ خواهد داد و با جدیت در حال بررسی آن است.
چندی پیش شبکه صهیونیستی کان به نقل از یک مقام مسئول رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد تل آویو هیچ پاسخ رسمی از حماس در خصوص پیشنهاد اخیر برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه دریافت نکرده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد