جمعه 20/سپتامبر/2024

بلینکن: نتانیاهو بر پایبندیش به طرح پیشنهادی آتش بس تاکید کرد

سه‌شنبه 11-ژوئن-2024

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار مشترک دوشنبه شب گذشته شان به وی تاکید کرده است که به توافق آتش بس در غزه پایبند خواهد بود و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» باید در این زمینه پیشقدم شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، «آنتونی بلینکن» که دیروز دوشنبه در چارچوب سفر جدید خود به منطقه به منظور پیشبرد طرح آتش بس در غزه که شورای امنیت نیز با تصویب قطعنامه ای از آن حمایت کرد، وارد فلسطین اشغالی شده است، تاکید کرد که نتانیاهو در دیدار با وی متعهد به رعایت توافق آتش بس در غزه شده است.

این هشتمین سفر منطقه ای بلینکن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در چارچوب پیشبرد طرح آتش بس پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 31 مه صورت می گیرد.

این در حالی است که شورای امنیت دیروز دوشنبه قطعنامه 2735 را که از کلیات طرح پیشنهادی بایدن برای آتش بس در غزه حمایت می کند، تصویب کرد و جنبش حماس نیز آمادگی خود را برای همکاری با طرف های میانجی به منظور ورود به مرحله مذاکرات غیرمستقیم درباره اجرای کلیات قطعنامه مذکور اعلام کرد.

بلینکن پس از دیدار با رهبران جبهه اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در تل آویو خاطر نشان کرد که بیانیه حماس در حمایت از قطعنامه شورای امنیت امیدوار کننده است، اما مساله مهمتر اظهارات آتی رهبران این جنبش در داخل غزه است که ما منتظر آن هستیم.

وی افزود: مذاکرات با مقامات اسرائیلی درباره طرح های دوره پس از پایان جنگ غزه بعد از ظهر امروز سه شنبه و طی دو روز آتی ادامه خواهد یافت و هر چقدر جنگ طولانی شود، احتمال گسترش آن بیشتر می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد