چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

32 مورد مرگ بر اثر سوء تغذیه در نوار غزه

چهارشنبه 12-ژوئن-2024

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این سازمان 32 مورد مرگ بر اثر سوء تغذیه را در نوار غزه ثبت کرده است که 28 مورد از آنها کودکان زیر 5 سال بودند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که از 7 اکتبر گذشته 480 مورد تجاوز به مراکز بهداشت در کرانه باختری ثبت شده است که منجر به شهادت 16 نفر و زخمی شدن 95 نفر دیگر شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و تنها ایستگاه اکسیژن در شهر غزه، در نتیجه سیطره ارتش صهیونیستی بر گذرگاه ها و بستن آنها تعطیل شده اند.

این وزارتخانه طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که در سایه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سیطره آن بر گذرگاه ها، نسبت به توقف فعالیت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و تنها ایستگاه اکسیژن در استان غزه هشدار می دهیم.

وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایستگاه اکسیژن استان غزه تنها منبع تامین اکسیژن بیماران مزمن و مراکز بهداشتی است، تاکید کرد:« تعطیلی این مرکز جان دهها بیمار و مجروح را در معرض خطر مرگ قرار می دهد.»

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که عدم واردات سولار برای فعالیت تنها ژنراتور تغذیه کننده یخچال های نگهداری دارو و ایستگاه اکسیژن، داروهای داخل یخچال ها را در معرض خطر تلف شدن قرار می دهد.

این وزارتخانه از موسسات ذیربط و نهادهای سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه خواست که سوخت مورد نیاز برای فعالیت ژنراتورها و ایستگاه اکسیژن را تامین کرده و ژنراتورهای برق و لوازم یدکی مورد نیاز برای نگهداری از آنها را وارد باریکه غزه کنند.

ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 مه گذشته گذرگاه مرزی رفح را تحت سیطره خود درآورده است و از تاریخ 7 اکتبر گذشته نیز با حمایت های آمریکا و اروپا به تجاوزات خود ادامه می دهد و جنگنده های این رژیم محوطه بیمارستان ها و برج ها و منازل شهروندان فلسطینی را بمباران و بر سر ساکنان شان خراب می کنند. این رژیم همچنین مانع از واردات آب و غذا، دارو و سوخت به غزه می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد