جمعه 20/سپتامبر/2024

هزاران صهیونیست معترض خواستار استعفای دولت نتانیاهو و مبادله اسرا شدند

شنبه 15-ژوئن-2024

هزاران نفر از صهیونیست ها امروز شنبه با تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، خواستار امضای توافق مبادله اسرا با گروه های مقاومت فلسطین در باریکه غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام یا برکناری دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت، هزاران صهیونیست با برگزاری تظاهرات اعتراضی در مناطق مختلف؛ از جمله تل آویو، نتانیا، حیفا و تقاطع کرکور، خواستار امضای توافق مبادله اسرا به منظور آزادی تمامی صهیونیست های اسیر گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که تظاهرات کنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام یا برکناری دولت نتانیاهو شدند و اهالی خانواده های اسرای صهیونیست نیز ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ در غزه و مبادله اسرا اعلام کردند که «ما خواهان پایبندی به توقف جنگ در قالب مبادله ای هستیم که زمینه ساز بازگشت تمامی فرزندان مان هستیم.» آنها خاطر نشان کردند که «ادامه جنگ باعث کشته شدن شمار بیشتری از اسرا و نظامیان می شود» و «فرزندان ما عملا کشته شدند و دولت نسبت به آنها احساس مسئولیت نمی کند. اما برخی اسرا هنوز زنده هستند و می توان آنها را نجات داد.»

در همین راستا، صدها نفر از صهیونیست ها نیز با بستن تقاطع «عمیعاد» در نزدیکی شهر صفد در شمال اراضی فلسطین اشغالی) اعتراض خود را به سیاست های دولت صهیونیستی نشان داده و اعلام کردند که دولت ساکنان مناطق شمالی را که از 8 اکتبر در معرض موشک باران های متقابل حزب الله لبنان قرار دارند، نادیده می گیرد و این در حالی است که این مناطق در آتش می سوزند.

لازم به ذکر است که جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین در غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023 در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی دست به عملیات «طوفان الاقصی» زدند که در جریان آن صدها صهیونیست کشته شده و دهها نفر دیگر اسیر و به باریکه غزه منتقل شدند تا با هزاران اسیر صهیونیست دربند زندان های صهیونیستی مبادله شوند. رژیم صهیونیستی شمار اسرای خود را 120 نفر اعلام کرده است، اما جنبش حماس تاکید کرده است که بیش از 70 نفر از این اسرای صهیونیست در جریان بمباران ها و حملات موشکی کورکورانه ارتش صهیونیستی کشته شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد