یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تظاهرات گسترده طرفداران براندازی دولت نتانیاهو در قدس اشغالی

سه‌شنبه 18-ژوئن-2024

هزاران صهیونیست دوشنبه شب گذشته با تظاهرات در مقابل ساختمان کنست صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، خواستار براندازی دولت بنیامین نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی، پلیس رژیم صهیونیستی از ماشین های آب پاش برای سرکوب این اعتراضات استفاده کرد و خیابان غزه در قدس غربی را که مقر اقامت نتانیاهو در آنجا قرا دارد، بست.

این منابع خاطر نشان کردند که برخی از تظاهرات کنندگان توانستند با عبور از موانع پلیس خود را به مقر نتانیاهو در خیابان غزه رسانده و در نزدیکی آنجا آتش روشن کنند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با در دست گرفتن پلاکاردهایی از سیاست نتانیاهو در برخورد با مسائل اساسی؛ از جمله تصویب پیش نویس قانون مربوط به معافیت یهودیان مذهبی «حریدیم» از خدمت نظامی اجباری، سیاست وی در جنگ علیه نوار غزه و مخالفت با آتش بس با مقاومت و همچنین توقف درگیری ها با جنبش حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی انتقاد کردند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» همچنین اعلام کرد که تظاهرات مشابهی روز چهارشنبه آینده در نقب و روز پنجشنبه در مقابل منزل نتانیاهو در قیساریه برگزار خواهد شد و روز شنبه هفته آینده هم شهر تل آویو و 60 نقطه دیگر شاهد برگزاری تظاهرات های مشابه خواهند بود.

سازمان های برگزار کننده این تظاهرات ها قبل از این در واکنش به استعفای «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از کابینه جنگ و انحلال آن توسط نتانیاهو اعلام کرده بودند که در طول یک هفته کامل تظاهرات هایی علیه دولت نتانیاهو برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد