یکشنبه 22/سپتامبر/2024

قتل، شکنجه و تجاوزات جنسی در زندان‌های رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی

پنج‌شنبه 20-ژوئن-2024

حقایق وحشتناکی که محمد عرب خبرنگار اسیر فلسطینی به عنوان اولین شهادت مستقیم از داخل زندان سدیه تیمان برملا کرده، جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه اسرای غزه اعم از قتل و کشتار، تجاوز، شکنجه، تحقیر و قطع دست و پا بدون بیهوشی را برملا می‌سازد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین خالد محاجنة یک وکیل فلسطینی است که توانسته با محمد صابر عرب 42 ساله مصاحبه نماید که خبرنگار شبکه ماهواره‌ای العربی است.
محمد در اولین سوال خود از این وکیل سوال کرده است که من کجا هستم چرا که وی از محل نگهداری خود در پادگان سدیه تیمان خبر نداشته است.
محاجنة اظهارات این زندانی فلسطینی را نقل کرده است که با شهادت دیگر فلسطینیان آزاد شده از زندان در خصوص شرایط اسفبار انسانی زندان‌ها مطابقت دارد و حاکی از شکنجه، سرکوب، تحقیر و تعرض به زندانیان و شهات برخی دیگر از اسرا است.
بر اساس این اظهارات فرماندهی پادگان 24 ساعته زندانیان را دستبند زده و چشمان آنها را می‌بندد. حتی پس از گذشت 50 روز از بازداشت محمد نتوانسته لباس‌های خود را تعویض کند و پیش از این دیدار تنها اجازه یافته تا شلوارش را تعویض نماید.
وی در ادامه افزود آنها دائماً در معرض شکنجه و سرکوب و اَشکال مختلف تعرضات جنسی قرار می‌گیرند که شهادت دیگر زندانیان آزاد شده نیز آن را تایید می‌کند.
محمد تاکید دارد ضرب و جرح زندانیان همیشگی بوده و هیچکس حق صحبت با دیگری را ندارد و در غیر این صورت فرد متخلف به شدت مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد تا جایی که زندانیان با خودشان صحبت می‌کنند و ذکر و تسبیح می‌گویند و از اقامه نماز شعائر مذهبی محروم هستند.
این خبرنگار در مورد شرایط نگهداری بیماران و مجروحان از قطع دست و پای برخی و خارج کردن گلوله از بدن بدون بیهوشی خبر داده است.
از دیگر شکنجه‌هایی که محمد از آن سخن گفته است محاصره شدن زندانیان با سگ‌ها است و اینکه هر 4 زندانی تنها یک دقیقه فرصت استفاده از سرویس بهداشتی دارند و هر کسی از این مدت تجاوز کند مورد مجازات قرار می‌گیرد. زندانیان بر روی زمین خوابیده و کفش‌هایشان را زیر سر خود می‌گذارند و هر هفته تنها یک دقیقه برای استحمام وقت دارند. اسرا حق خوابیدن در روز را ندارند و محمد پس از 50 روز اسارت اجازه اصلاح موی سر دریافت کرده است. غذا اسرا هر روز مقداری پنیر، یک خیار یا گوجه فرنگی است که در طول روز به آنها داده می‌شود.
محمد از طریق این وکیل فلسطینی به جهان و نهادهای حقوقی بین المللی این پیام را ارسال کرده که وضعیت اسرا در زندان‌های اشغالگر دست کمی از نسل کشی مردم غزه ندارد و باید برای نجات آنها اقدامی فوری انجام داد.
کمیته اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کردند این ملاقات تاکیدی دیگر و جدید بر میزان جنایات ارتکابی اشغالگران علیه اسرای فلسطینی است به ویژه شرایطی که بازداشت شدگان غزه از ابتدای جنگ کنونی در زندان‌ها در آن به سر می‌برند.
سیاست ربایش اجباری توسط اشغالگران علیه بازداشت شدگان نوار غزه از ابتدای نسل کشی کنونی در این منطقه اعمال شده به طوری که صهیونیست‌ها از ارائه هر گونه اطلاعات از سرنوشت، تعداد و مکان نگهداری آنها خودداری می‌کنند و تنها در مواردی معدود نهادهای مختلف با تلاش‌های فراوان می‌‌توانند اطلاعاتی جزیی از برخی از آنها دریافت کنند.
کمیته اسرا و باشگاه اسرای فلسطینی مقامات رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن را مسئول جنگ نسل کشی علیه ملت فلسطین و سرنوشت اسرا و بازداشت شدگان در زندان‌های رژیم اشغالگر اعلام کرد و افزود تمام سیاست‌هایی رصد شده رژیم صهیونیستی تاکنون به صورت سازمان یافته و از دهه‌ها قبل مورد استفاده قرار گرفته و این روند ادامه دارد.
این نهاد فلسطینی همچنین بر اجرای تحقیقات بین المللی بی‌طرف برای رسیدگی به جنایات اشغالگران علیه اسرای فلسطینی به عنوان یکی از ابعاد نسل کشی علیه مردم فلسطین در غزه تاکید کرد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد