چهارشنبه 18/سپتامبر/2024

ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

جمعه 21-ژوئن-2024

وزارت خارجه ارمنستان امروز جمعه‌ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. این بیانیه که در پایگاه خبری وزارت خارجه ارمنستان منتشر شده تاکید دارد «ایروان کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.»
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وزارت خارجه ارمنستان در این بیانیه اعلام کرد: شرایط فاجعه‌بار انسانی در غزه و درگیری نظامی ادامه‌دار یکی از مسائل اصلی سیاست بین المللی است که باید برای آن راهکاری اندیشده شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری ارمنستان به طور قاطع هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و خشونت علیه مردم و گروگان گرفتن غیرنظامیان و خانواده‌ها در حین درگیری مسلحانه را محکوم کرده و با مطالبات بین المللی برای آزادی آنان بدون هیچ گونه پیش شرطی همراهی می‌کند.
در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه ارمنستان می‌خوانیم: جمهوری ارمنستان از قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص توقف فوری آتش بس در نوار غزه حمایت می‌کند و بر ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه و مصالحه دائم میان مردم فلسطین و اسرائیل تاکید دارد.
وزارت خارجه ارمنستان همچنین تاکید کرد: ما همیشه در مجامع مختلف بین المللی به حل و فصل مساله فلسطین و حمایت از راهکار دو دولتی برای حل نزاع فلسطینی – اسرائیلی حمایت کرده‌ایم و اعتقاد داریم این تنها راه برای تضمین قدرت فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در راستای تحقق مطالبات مشروع آنان است.
در پایان این بیانیه آمده است: بر اساس رویه گذشته و بر اساس تاکید بر پایبندی به قوانین بین المللی و اصول مساوات، حاکمیت و همزیستی مسالمت آمیز میان ملت‌ها، جمهوری ارمنستان کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.
28 می گذشته نیز کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اعلام کرده و پس از آن در 5 ژوئن نیز کشور اسلوونی فلسطین را به رسمیت شناخت. به این ترتیب تعداد کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می‌شناسند از 148 کشور به 193 کشور مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزایش یافت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد