جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت 4 کودک بر اثر سوء تغذیه طی یک هفته

شنبه 22-ژوئن-2024

مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه اعلام کرد تنها در یک هفته، 4 کودک فلسطینی بر اثر سوء تغذیه به شهادت رسیدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام ابو صفیه در کنفرانسی خبری در شمال نوار غزه گفت طی ساعات اخیر کودکی دیگر در بخش نوزادان این بیمارستان بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده است.
ابو صفیه اظهار داشت که این چهارمین کودکی است که طی هفته اخیر بر اثر سوء تغذیه به شهادت می‌رسد.
وی همچنین خاطر نشان کرد که در دو هفته اخیر، ابتلای بیش از 250 کودک دیگر به علائم سوء تغذیه در بیمارستان کمال عدوان تشخص داده شده است.
حسام ابو صفیه هشدار داد که نوار غزه در معرض یک فاجعه بهداشتی واقعی است که از کودکان شروع شده و به بزرگسالان ختم خواهد شد.
ابو صفیه با اشاره به اینکه زایمان های زودرس در بیمارستان طی مدت اخیر به دلیل سوء تغذیه مادران رخ داده است، عنوان کرد که علیرغم چالش‌های پیش رو و هدف قرار دادن تیم‌های درمانی و پزشکی و مراکز بهداشتی توسط ارتش رژیم صهیونیستی، ما همچنان در کنار ملت خود هستیم و به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنیم.
وی از نهادهای بین‌المللی خواست کمک‌رسانی به شمال غزه را شدت بخشند تا زمینه ورود غذا، آب سالم، سوخت و تجهیزات پزشکی ضروری به این منطقه فراهم شود. وی نسبت به خروج بیمارستان کمال عدوان از خدمت در صورت اتمام سوخت هشدار داد و گفت ما در روزهای آینده با یک فاجعه بهداشتی حقیقی مواجه خواهیم بود که ممکن است به شهادت شمار بیشتری از بیماران منجر شود.
لازم به ذکر است که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از 40 کودک فلسطینی در این باریکه بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه:

کپی شد