چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

رئیس سابق دایره عملیات ارتش صهیونیستی: ما در غزه در گل گیر کرده ایم

یکشنبه 23-ژوئن-2024

رئیس سابق دایره عملیات ارتش صهیونیستی با اشاره به اینکه جنبش حزب الله لبنان و ایران با اطلاع از حجم بحرانی که رژیم صهیونیستی در باریکه غزه با آن دست و پنجه نرم می کند، سعی در کشاندن ارتش صهیونیستی به جنگ فرسایشی را دارند، اعلام کرد که این رژیم «نباید در جنگی وارد شود که نمی داند چطور هدف آنرا مشخص کند».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از کانال رادیویی روزنامه معاریو، ژنرال «اسرائیل زیو» خاطر نشان کرد که «مهمترین چیزی که سید حسن نصر الله (دبیر کل جنبش حزب الله لبنان) ـ با هماهنگی ایرانی ها ـ به آن فکر می کند، موضع آمریکاست و از نظر آنها، کشاندن اسرائیل به جنگ فرسایشی طولانی مدت گزینه خوبی است».

وی درباره موضع آمریکا اظهار داشت که «حمایت از اسرائیل مهمترین مساله برای آنهاست. مشخص است که آمریکا به خاطر نزدیک شدن به انتخابات (ریاست جمهوری)، وارد آخرین مرحله جنگ شده است و به همین خاطر، صبر و تحمل زیادی ندارند و هر چند که یک چشم به اسرائیل دارند، چشم دیگرشان به واشنگتن است.»

زیف درباره جنبش حزب الله نیز تاکید کرد که «آنها فرصت کافی برای توقف یا کاهش حملات را داشتند، اما می دانند که اسرائیل در غزه به شدت در گل گیر کرده است و تشدید درگیری در جبهه شمال تا حد زیادی به نفع آنهاست؛ همانند پیروزی که در آغاز جنگ به دست آوردند، اما این پیروزی عمیق تر می شود؛ چرا که آنها به سادگی شهرک های شمال و الجلیل را هدف موشک باران قرار می دهند.»

این ژنرال ارتش صهیونیستی در ادامه خاطر نشان کرد که «تشدید درگیری ها کار اشتباهی است؛ مگر این که اسرائیل بخواهد وارد جنگ شود و من از صمیم قلب امیدوارم که دنبال چنین چیزی نباشد؛ چرا که ورود به عرصه جنگ در لبنان همزمان با جنگ فعلی (در غزه)، احتمال ورود به عرصه جنگ با ایران را نیز افزایش می دهد.»

وی افزود: اسرائیل در بدترین زمان وارد این جنگ می شود؛ چرا که 9 ماه است در غزه می جنگد و حال سوال این است که «هدف از ورود به عرصه این جنگ سخت تر که همه اسرائیلی ها در معرض حمله قرار خواهند گرفت، چیست؟ آیا ما دلیل قانع کننده ای برای ورود داوطلبانه به این جنگ داریم؟».

اسرائیل زیف تاکید کرد که «درباره جبهه شمالی من مطمئن هستم که ـ با وجود مشکلاتی که داریم ـ نباید وارد جنگی شویم که حتی نمی دانیم چطور هدف گذاری کنیم؛ مگر اینکه بخواهیم حزب الله را به سوریه بکشانیم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اظهار داشت که وضعیتی که الان رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس در غزه تجربه می کند، «بخشی از یک داستان طولانی است». زیف با انتقاد از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «هیچ خبری از مدیریت جنگ در غزه نیست و دولت نمی داند چکار می کند؟ و این جنگ تا کی ادامه خواهد داشت؟»

رئیس سابق دایره عملیات ارتش صهیونیستی در پاسخ به سوالی درباره جنگ در نوار غزه اعلام کرد که «تداوم حضور در رفح، در واقع نوعی اشغال نوار غزه و گذرگاه بین المللی آن است و من مطمئن نیستم که ما در وضعیتی باشیم که به ما اجازه دهد مجوز اشغال گذرگاه رفح را بگیریم.»

لینک کوتاه:

کپی شد