جمعه 20/سپتامبر/2024

پیکان سرخ؛ جدیدترین سلاح قسام برای مقابله با اشغالگران صهیونیست

سه‌شنبه 25-ژوئن-2024

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» که عملکرد میدانی اسطوره ای و مثال زدنی در جریان جنگ فعلی غزه از خود نشان داده است، تصمیم به استفاده از سلاح جدید خود در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در 262 امین روز از نبرد طوفان الاقصی گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان های قسام صحنه هایی از هدف قرار دادن خودروی مهندسی «اوفک» رژیم صهیونیستی با موشک هدایت شونده «پیکان سرخ» گرفت که برای اولین بار در غرب منطقه تل زعرب واقع نزدیکی شهر رفح مورد استفاده قرار گرفت تا این شهر که همیشه صحنه نمایش اقدامات غافلگیر کننده قسام بوده است، جعبه سیاه مقاومت باقی بماند.

هدف گیری دقیق

صحنه های پخش شده از لحظه شلیک این موشک، یکی از مبارزان قسام را نشان می دهد که هدف را زیر نظر می گیرد و پس از تلاوت آیاتی از قرآن، می گوید:« الان یک دستگاه دشمن را هدف قرار خواهیم داد… خدایا تیرم را به هدف هدایت کن و گام هایمان را استوار گردان…» پس از آن اقدام به شلیک موشک به سمت دستگاه مهندسی رژیم صهیونیستی می کند که در کنار 3 خودروی زرهی و تعدادی از نظامیان ارتش صهیونیستی قرار داشت.

این فایل ویدیوئی که با 3 دوربین فیلمبرداری شده است، اصابت مستقیم موشک به این دستگاه مهندسی را نشان می دهد و پس از آن دیگر نظامیان که در اطراف خودروهای زرهی بودند، پا به فرار می گذارند. در اثر اصابت مستقیم موشک «پیکان سرخ» این دستگاه مهندسی ارتش صهیونیستی به صورت کامل آتش گرفت و یک بولدوزر ارتش صهیونیستی تلاش می کند آنرا به عقب بکشد و پس از آن نیروهای کمکی درصدد مداخله برمی آیند که آنها هم با موشک های «رجوم» هدف قرار می گیرند.

پیکان سرخ چیست؟

پیکان سرخ از نسل دوم موشک های ضد تانک است که به شکل سیمی و چشمی هدایت می شود. این موشک متشکل از یک پرتابه ضدزرهی، سر جنگی، موشک پیشران با سوخت جامد و بخش کنترل است که با سیم به سکوی پرتاب وصل می شود تا به صورت چشمی به سمت هدف هدایت شود.

این موشک قدرت بالایی برای اصابت به اهداف تعیین شده از فواصل 3 الی 4 کیلومتری را دارد و در سال 1980 ساخته شده و در جنگ های بوسنی و هرزگوین و سوریه مورد استفاده قرار گرفته است. وزن این موشک 25 کیلوگرم است و از روی زمین شلیک می شود و البته امکان شلیک از روی خودروهای نظامی یا هلکوپترهای جنگی را هم دارد.

گردان های قسام در حالی از این راکت خود رونمایی می کند که رژیم صهیونیستی مدعی است پس از گذشتن نزدیک به 9 ماه از آغاز جنگ فعلی در نوار غزه، به لحظه نابودی شاخه نظامی جنبش حماس نزدیک می شود.

لینک کوتاه:

کپی شد