جمعه 20/سپتامبر/2024

بلینکن: اسرائیل باید طرحی را برای آینده غزه ارائه دهد

سه‌شنبه 25-ژوئن-2024

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار با «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن بر لزوم ارائه طرح قوی این رژیم برای آینده غزه در دوران پس از جنگ و خودداری تل آویو از تشدید تنش ها با جنش حزب الله لبنان در مرزهای شمالی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است که «آنتونی بلینکن» در این دیدار گالانت را در جریان تلاش های دیپلماتیک واشنگتن به منظور تقویت امنیت و حاکمیت و بازسازی نوار غزه در دوره پس از پایان جنگ قرار داد و تاکید کرد که این کار برای امنیت رژیم صهیونیستی مهم است.

بلینکن همچنین بر اهمیت خودداری رژیم صهیونیستی از ورود به عرصه جنگ و درگیری های بیشتر و تلاش برای دستیابی به راه حل دیپلماتیکی که به خانواده های صهیونیست و لبنانی اجازه بازگشت به خانه هایشان را بدهد، تاکید کرد. وی همچنین خواستار اتخاذ تدابیر حمایتی بیشتر برای حفظ جان کارکنان نهادهای بشردوستانه در نوار غزه شد.

گفتنی است که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس قبل از این با «عاموس هوکشتاین» و «بریت مک گوریت» مشاوران ارشد دولت آمریکا و نیز «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا دیدار کرده بود و قرار است در ادامه سفر خود به واشنگتن، امروز سه شنبه با «لوید اوستن» وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کند.

لینک کوتاه:

کپی شد