چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

3500 کودک فلسطینی با مرگ ناشی از سوء تغذیه مواجه هستند

پنج‌شنبه 27-ژوئن-2024

دفتر رسانه‌ای دولت غزه اعلام کرد 3500 کودک زیر 5 سال به دلیل سوء تغذیه و سیاست گرسنگی اعمال شده از سوی ارتش رژیم اشغالگر علیه ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و شمال با مرگ حتمی روبرو هستند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این دفتر افزود دولت رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته به دنبال وخامت بخشیدن عمدی به اوضاع انسانی و غذایی در چارچوب جنگ نسل کشی علیه غیرنظامیان غزه است.
در ادامه این بیانیه آمده است بیش از 95 درصد از نانوایی‌های دو استان غزه و شمال تعطیل شده است و این به دلیل کارشکنی اشغالگران در مسدود سازی گذرگاه‌های این منطقه و ممانعت از ورود سوخت اتفاق افتاده است.
منابع پزشکی روز گذشته از شهادت یک کودک در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه و کمبود دارو خبر دادند.
چند روز پیش هم این بیمارستان از شهادت 4 کودک دیگر در پی گرسنگی و کم آبی ناشی از محاصره مداوم اشغالگران علیه نوار غزه که از چند ماه گذشته ادامه دارد خبر داد زیرا از ورود غذا، دارو و شیر به شمال نوار غزه جلوگیری می‌‌شود.
این بیمارستان به افتتاح بخشی ویژه برای پذیرش بیماران سوء تغذیه و کم آبی خبر داده و تاکید کرد صدها نفر که از گرسنگی، تشنگی و سوء تغذیه رنج می‌برند به این بخش مراجعه کرده و تاکنون شهادت بیش از 40 کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه از ابتدای جنگ در 7 اکتبر ثبت شده است.
از سوی دیگر هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد شرایط انسانی در شمال غزه به شدت فاجعه‌بار بوده چرا که گرسنگی به شدت افزایش یافته است و این شرایط در پی محاصره بیش از 500 هزار فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و ادامه جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه توسط سازمان‌های امدادی رخ داده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد