جمعه 20/سپتامبر/2024

نبرد با حزب الله برای اسرائیل بسیار سخت‌تر از جنگ در غزه است

پنج‌شنبه 27-ژوئن-2024

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال امروز پنجشنبه به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد حزب الله، ایران و رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ گسترده نیستند اما برخی نگران آن هستند تنش‌های رو به افزایش میان حزب الله و اشغالگران شرایط را از کنترل خارج کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه افزود: جنگ علیه حزب الله برای اسرائیل ماموریتی بسیار سخت‌تر از جنگ در غزه است چرا که ارزیابی کارشناسان حاکی از آن است که حزب الله بیش از 150 هزار موشک در اختیار دارد که برخی از آنها با وجود سامانه‌های پدافندی اسرائیل به تل آویو خواهند رسید.
وال استریت ژورنال ضمن اشاره به اینکه تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها ادامه دارد به نقل از یک مقام مسئول در دولت آمریکا اعلام کرد: واشنگتن وارد یک فرایند دیپلماتیک شده و ما در حال رایزنی‌های نسبتاً فشرده‌ای با اسرائیلی‌ها، لبنانی‌ها و طرف‌های دیگر هستیم.
روز گذشته نیز یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پایان سفر خود به واشنگتن اعلام کرد دولت اشغالگر به دنبال جنگ گسترده با حزب الله لبنان نبوده اما در صورت آغاز جنگ می‌تواند صدمات گسترده‌ای به لبنان وارد کند.
گالانت به خبرنگاران گفت: ما به دنبال جنگ نیستیم ولی برای هر سناریویی آمادگی داریم، حزب الله این را به خوبی می‌داند که ما می‌توانیم در صورت آغاز جنگ صدمات زیادی به لبنان وارد کنیم.
وی در ادامه سخنان خود مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی می‌تواند لبنان را به عصر حجر بازگرداند اما دولت ترجیح می‌دهد برای کنترل مرزهای خود با لبنان از راهکار دیپلماتیک استفاده کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد