جمعه 20/سپتامبر/2024

حزب الله رژیم اشغالگر را در تنگنایی استراتژیک قرار داده است

جمعه 5-جولای-2024

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند حزب الله از ابتدای جنگ موفقیت استراتژیک مهمی به دست آورده است. این موفقیت در تبدیل شدن شهرک‌های واقع در خط درگیری به کمربندی امنیتی – نظامی و خالی از شهرک نشیان نمایان شده است که در چارچوب شرایط جنگی در حال اداره شدن است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین رسانه‌های صهیونیستی هشدار دادند این موفقیت به خودی خود به تصویر قدرتمند رژیم اشغالگر صدمه وارد نموده در حالی که حزب الله از آن به عنوان ابزار فشاری برای هر گونه تلاش جهت دستیابی به حل و فصل دیپلماتیک استفاده می‌کند.
با توجه به این شرایط دولت رژیم صهیونیستی در یک تنگنای استراتژیک قرار گرفته زیرا جنگی که با حزب الله در یک چارچوب کلی متفاوت و جدید آغاز شده و رهبری این رژیم برای فرماندهی آن نیازمند اطلاعاتی به روز در خصوص تهدیدی است که از جانب حزب الله با آن مواجه است.
در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی تاکید دارند تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله علیه حزب الله با معادلات پیچیده و بسیار مهمی در ارتباط است در حالی که معادلات مد نظر حزب الله برای ادامه جنگ ساده‌تر است.
مجله اکونومیست انگلیس چندی پیش اعلام کرد در صورت آغاز جنگ مستقیم در جبهه شمالی، رژیم صهیونیستی پاسخی جدی برای تهدید حزب الله نداشته و این به معنای تلاش این رژیم برای خودداری از ورود به جنگ است.
این مجله افزود رژیم اشغالگر به جای تلاش برای آغاز جنگ با حزب الله باید بر بازسازی بازدارندگی تمرکز نماید چرا که چنین جنگی برای این رژیم فاجعه‌بار خواهد بود در حالی که حزب الله به بهترین سلاح‌ها دسترسی دارد.
شبکه « MSNBC» آمریکا نیز در خصوص آغاز جنگ گسترده با حزب الله از سناریوی فاجعه‌باری سخن به میان آورد که در انتظار رژیم صهیونیستی قرار دارد زیرا با دشمنی مواجه خواهد شد که نه تنها قدرتمندترین بازیگر غیر دولتی در خاورمیانه است بلکه دشمنی است که اقدامات آن پیامدهای به مراتب موثرتر از بزرگترین ارتش‌های منطقه در پی خواهد داشت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد