جمعه 20/سپتامبر/2024

نسل کشی رژیم صهیونیستی قحطی را در سراسر نوار غزه گسترش می دهد

چهارشنبه 10-جولای-2024

کارشناسان مستقل بین المللی تاکید کردند که موارد مرگ و میر اخیر کودکان فلسطینی به خاطر گرسنگی و سوء تغذیه هیچ جای شک و تردیدی باقی نمی گذارد که قحطی و گرسنگی در سراسر باریکه غزه گسترش یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، این کارشناسان با صدور بیانیه ای خاطر نشان کردند که درگذشت «فایز عطایا» کودک شیرخواره فلسطینی و «عبد القادر سرحی» نوجوان 13 ساله و نیز «احمد ابو ریده» 9 ساله که در فاصله روزهای 30 مه تا 3 ژوئن به خاطر سوء تغذیه و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی کافی، مشخص شد که قحطی سراسر نوار غزه از شمال تا وسط و جنوب این منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

این کارشناسان تاکید کردند که جان باختن یک کودک بر اثر سوء تغذیه و قحطی، نشانگر حملات به بخش های بهداشتی و اجتماعی و تضعیف خطرناک آنهاست. آنها خاطر نشان کردند که «سیاست گرسنه نگه داشتن عمدی و هدفمند ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی یکی از اشکال خشونت نسل کشی است که منجر به قحطی و گرسنگی در سراسر غزه شده است.»

کارشناسان بین المللی از جامعه بین المللی خواستند که به ارسال کمک های بشردوستانه از طریق دریا و پایان دادن به محاصره غزه و تحقق آتش بس اولویت دهند. آنها خاطر نشان کردند که از آغاز جنگ غزه در تاریخ 7 اکتبر گذشته، 34 فلسطینی به خاطر سوء تغذیه جان شان را از دست داده اند که اکثر آنها را کودکان تشکیل می دهند.

لینک کوتاه:

کپی شد