جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت بیش از 300 ورزشکار فلسطینی از آغاز جنگ غزه

یکشنبه 14-جولای-2024

دبیر کل اتحادیه رسانه های ورزشی فلسطین اعلام کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023 تاکنون، بیش از 300 ورزشکار فلسطینی به شهادت رسیده اند که اکثر آنها از کودکان عضو مدارس ورزشی بوده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین «مصطفی صیام» خاطر نشان کرد که آخرین ورزشکار فلسطینی شهید شده در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه «شادی ابو العراج» دروازه بان باشگاه فوتبال خان یونس بود.

ابو العراج از جمله شهروندان فلسطینی بود که دیروز شنبه به همراه 89 فلسطینی دیگر در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در منطقه مواصی خان یونس توسط جنگنده های ارتش صهیونیستی به شهادت رسید و 300 نفر دیگر هم در این جنایت زخمی شدند.

صیام تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم به فعالیت های ورزشی فلسطینیان ضربه می زند و اقدام به ترور یا بازداشت ورزشکاران و محدود کردن فعالیت های آنها و یا تخریب زیرساخت های ورزشی و یا دیگر اقدامات تجاوزکارانه می کند.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد که 90 درصد از تاسیسات ورزشی نوار غزه از آغاز جنگ فعلی غزه تخریب و نابود شده اند و فدراسیون فوتبال فلسطین از فدراسیون های بین المللی و قاره ای خواسته است که به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فعالیت های ورزشی رسیدگی کرده و مجازات های لازم را در این زمینه در نظر بگیرند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر 2023 جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه نوار غزه به راه انداخته است که باعث شهادت و زخمی شدن نزدیک به 127 هزار نفر شده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر دیگر هم در جریان این حملات ناپدید شده اند و خرابی های گسترده و قحطی و گرسنگی در سراسر غزه جان دهها کودک را در این منطقه تهدید می کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد