جمعه 20/سپتامبر/2024

90 درصد از ساکنان غزه پس از جنگ غزه آواره شده اند

چهارشنبه 17-جولای-2024

سازمان کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» امروز چهارشنبه اعلام کرد که 90 درصد از ساکنان غزه از آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر گذشته از خانه و کاشانه خود آواره شده اند که بسیاری از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یونیسف در گزارشی در حساب خود در شبکه اجتماعی «ایکس» خاطر نشان کرد که اماکنی که ساکنان غزه مجبور به مهاجرت به آنها می شوند، فاقد نیازهای اساسی و امنیت هستند.

این در حالی است که «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» امروز چهارشنبه اعلام کرده بود که «اسرائیل طی 10 روز گذشته دست کم 8 مدرسه را در نوار غزه بمباران کرده است که 6 مورد از آنها متعلق به آنروا بودند.»

گفتنی است که جنگ بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 285 امین روز همچنان ادامه دارد و جنگنده های این رژیم پناهگاه ها و مراکز تجمع شهروندان و نیز ساختمان ها و منازل را هدف قرار داده و بر سر صاحبان شان خراب می کند که در نتیجه این تجاوزات 38 هزار و 794 نفر شهید و بیش از 89 هزار و 364 نفر دیگر زخمی شده اند. علاوه بر این، بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، نزدیک به 2 میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد