جمعه 20/سپتامبر/2024

وزیر دادگستری ترکیه: اشغالگران مانند سازمانی تروریستی رفتار می‌کنند

پنج‌شنبه 18-جولای-2024

ایلماز تونگ وزیر دادگستری ترکیه تاکید کرد رژیم صهیونیستی از  قوانین بین المللی پیروی نکرده و مانند یک سازمان تروریستی رفتار می‌کند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تونگ این اظهارات را در دیدار با فادی عباس رئیس اتحادیه وکلای فلسطین و آرینتش صاغکان همتای ترک وی در ساختمان وزارت دادگستری ترکیه در آنکارا انجام داد.
تونگ ضمن اشاره به این مساله که ترکیه به دفاع از حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد افزود رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور بخشی از سخنرانی‌های خود در محافل بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را به این مساله اختصاص می‌دهد.
این مقام ارشد کشور ترکیه گفت: متاسفانه اسرائیل مانند یک کشور مستقل عمل نمی‌کند بلکه مانند سازمانی تروریستی رفتار کرده و جنایات اخیر آن در نوار غزه شاهدی بر این مدعاست.
وی ادامه داد: ما برای ادامه توسعه همکاری‌های قضایی میان فلسطین و ترکیه تلاش می‌کنیم. ما اطمینان داریم دوستی و همکاری دو جانبه میان ترکیه و فلسطین ادامه خواهد یافت.
از سوی دیگر فادی عباس رئیس اتحادیه وکلای فلسطین نیز اعلام کرد بیشتر فلسطینیان بازداشت شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی از حقوق خود محروم هستند.
وی افزود: هم اکنون 30 وکیل فلسطینی در زندان‌های اسرائیل بوده که دو نفر از آنها زن هستند، البته تعداد دیگری از وکلای فلسطینی نیز مفقود شده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد