جمعه 20/سپتامبر/2024

حماس خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف جنایت های صهیونیستی شد

شنبه 20-جولای-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از سازمان ملل متحد خواست اقدامی فوری برای متوقف کردن سریال تروریسم و جنایتکاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه اتخاذ کند.

حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن امروز شنبه در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که تداوم بمباران های گسترده رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نسل کشی ساکنان غزه و شهروندان بی پناه در سراسر باریکه غزه واکنشی عملی به رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر غیر قانونی بودن اشغالگری رژیم صهیونیستی و حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود است.

این جنبش تصریح کرد که طی 24 ساعت گذشته دهها نفر از شهروندان فلسطینی ساکن غزه شهید شده اند که اکثر آنها زن یا کودک هستند و آخرین مورد از این جنایت ها شهادت «محمد ابو جاسر» خبرنگار فلسطینی و همسر و فرزندان وی بود.

حماس در همین راستا از سازمان ملل متحد خواست که اقدامی فوری برای توقف سریال اقدامات تروریستی و جنایت های ارتش صهیونیستی که با حمایت مستقیم دولت آمریکا صورت می گیرند، اتخاذ کند. این جنبش همچنین خواستار الزام رژیم صهیونیستی به اجرای قطعنامه های بین المللی مرتبط با توقف تجاوزات و پایان محاصره و سیاست نازیستی به گرسنگی کشیدن ملت فلسطین در نوار غزه شد.

گفتنی است که دیوان بین المللی دادگستری در نشست علنی دیروز جمعه خود از رژیم صهیونیستی خواست که به اشغالگری خود در اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین پایان دهد و از هر گونه اقدامی که باعث تغییر شرایط جمعیتی و جغرافیایی این منطقه شود و یا هر اقدام قضایی بی سابقه خودداری کند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در جریان جنگ فعلی غزه که از تاریخ 7 اکتبر گذشته آغاز شده است، بیش از 38 هزار و 848 فلسطینی را شهید و بیش از 89 هزار و 459 نفر دیگر را زخمی کرده است که اکثر آنها زن یا کودک هستند. علاوه بر این، نزدیک به یک میلیون و 900 هزار نفر از ساکنان غزه از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و از سرنوشت بیش از 10 هزار نفر دیگر هم خبری در دست نیست. همچنین بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، ویرانی گسترده زیرساخت های بهداشتی و آموزشی و قحطی و گرسنگی جان دهها کودک را تهدید می کند. 

لینک کوتاه:

کپی شد