جمعه 20/سپتامبر/2024

محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن از سوی طرف های فلسطینی و عربی

شنبه 20-جولای-2024

احزاب و گروه های فلسطینی و عربی تجاوز بی رحمانه رژیم صهیونیستی به یمن را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان یمنی و آتش سوزی های گسترده در استان الحدیده یمن شد، محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک کشور دوست و برادر جمهوری یمن و حمله به تاسیسات نفتی و غیرنظامی؛ از جمله بندر الحدیده و شرکت برق این شهر را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان یمنی شد، محکوم کرد.

حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی اقدامی خطرناک در راستای تلاش نافرجام برای منصرف کردن گروه های مقاومت آزاد امت از انجام وظیفه مقدس خود در راستای دفاع از قدس و ملت مظلوم فلسطین است که در معرض نسل کشی نازی قرار دارد.

این جنبش ضمن ابراز همبستگی کامل با ملت دوست و برادر یمن و جنبش انصار الله تاکید کرد که «شهادت شهروندان یمنی را تسلیت می گوییم و از مواضع شجاعانه و تصمیم قاطع آنها مبنی بر انجام هر گونه حمایت و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین قدردانی می کنیم.»

حماس مسئولیت کامل تشدید حملات و درگیری ها در منطقه را متوجه رژیم نازی صهیونیستی و دولت آمریکا دانست که این رژیم را تحت حمایت سیاسی و نظامی تمام عیار خود در زمینه ارتکاب فجیع ترین جنایت ها و نقض تمامی قوانین بین المللی قرار داده است.

این جنبش از تمامی کشورها و گروه های امت عربی و اسلامی خواست ضمن محکوم کردن این تجاوز فاشیستی، در برابر رژیم غاصب صهیونیست متحد باشند و از تمامی توانمندی های خود برای مقابله با آن تا عقب نشینی از سرزمین فلسطین و دیگر اراضی اشغالی جهان عرب و نیز حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی استفاده کنند.

 

حزب الله: آغاز مرحله جدید و خطرناک

جنبش حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای شهادت شهدای راه قدس در مسیر حمایت از ملت مظلوم فلسطین و پشتیبانی از مقاومت شریف و استوار را به ملت شریف و آزاده یمن؛ ملت سرافراز و ظلم ستیز و رهبران شجاع و حکیم و خانواده های شهدا و مجروحان تسلیت گفت.

این جنبش خاطر نشان کرد که تجاوز وحشیانه به یمن با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا همان تکمیل کننده تجاوز آمریکایی ـ انگلیسی به یمن و محاصره مستمر و بی وقفه این کشور طی چند سال گذشته است که هیچ جایی برای شک و تردید در اهمیت بالای جبهه های پشتیبانی در سراسر منطقه و نقش بزرگ آنها در دفاع از ملت فلسطین باقی نمی گذارد.

حزب الله تاکید کرد که ما اطمینان کامل داریم که تجاوز امروز نه تنها باعث تضعیف ملت و رهبران یمنی نخواهد شد، بلکه عزم و اراده و قدرت آن برای ادامه این راه سخت و خونین را که حتما به پیروزی مقاومت ختم خواهد شد، تقویت می کند.

در ادامه بیانیه این جنبش آمده است که ما معتقدیم اقدام احمقانه دشمن صهیونیستی به منزله اعلام آغاز مرحله جدید و خطرناکی از رویارویی خیلی مهم در سطح کل منطقه است و ما کاملا مطمئن هستیم که رهبران یمنی با شناخت و شجاعت و قدرتی که در اختیار دارند، می توانند اقدامات مناسب و ضروری را برای مقابله با این دشمن و همپیمانان منطقه ای و بین المللی آن اتخاذ کنند. ما تاکید می کنیم که با قدرت در کنار ملت یمن هستیم تا بتواند از خود و حاکمیت و موضع قهرمانانه و تاریخی اش در حمایت از آرمان فلسطین و ملت و مقاومت آن دفاع کند.

کمیته های مقاومت: امت ما باید یکپارچگی خود را حفظ کند

کمیته های مقاومت در فلسطین نیز با صدور بیانیه ای در حساب کاربری خود در تلگرام تاکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به کشور دوست و برادر یمن، تجاوزی به تمامی اعضای امت است و این تجاوز باعث شکسته شدن اراده ملت یمن و نیروهای مسلح آن در راه ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن در نوار غزه نخواهد شد و نمی تواند وجهه ضعیف و خدشه دار و خوار شده این رژیم پس از بمباران یافا را که باقی مانده غرور و هیبت و عظمت پوشالی آنرا بر باد داد، ترمیم کند.

کمیته های مقاومت خواستار یکپارچگی تمامی اعضای امت و قرار گرفتن آنها در صف یکپارچه مقاومت و پیوستن به نبرد عزت و شرف شرافتمندان و آزادگان امت و محور مقاومت شد که طی 10 ماه گذشته به ایستادگی خود ادامه داده است. این گروه در پایان به یمن شجاع و مقاوم و ملت دوست و برادر یمن و همچنین تمامی مبارزان نیروهای مسلح یمن درود فرستاد.

 

گردان های مجاهدین: این تجاوز ادامه همان جنگ بین المللی علیه فلسطین است

از سوی دیگر، گردان های مجاهدین با صدور بیانیه ای تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به یمن را ادامه همان جنگ بین المللی بی وقفه علیه ملت یمن به خاطر مواضع شرافتمندانه در حمایت از فلسطین دانست و تاکید کرد که این تجاوز وحشیانه نتیجه شکست و ناتوانی نظامی و اطلاعاتی این رژیم در برابر رزمندگان یمنی؛ به ویژه در جریان عملیات قهرمانانه ای بود که سر محور شرارت را در تل آویو له کرد.

این گردان ها با اشاره به اینکه تجاوز به یمن واکنشی به ناتوانی جامعه بین المللی در شکستن محاصره دریایی تحمیل شده از سوی یمن به رژیم صهیونیستی است، از موضع ثابت و قاطع ملت، رهبران و ارتش یمن در حمایت از ملت فلسطین در غزه با وجود تمامی توطئه ها و محاصره و تجاوز بین المللی و جنگ بی وقفه صهیونیستی ـ آمریکایی تمجید کرد.

جنبش مجاهدین خاطر نشان کرد که «دولت رژیم فاشیست نخواهد توانست قدرت بازدارندگی و هیبت و وجهه خود را که در سایه ضربات مقاومت فلسطین و نیروهای یمنی و دیگر گروه های محور مقاومت به شدت آسیب دیده است، ترمیم کند و باید منتظر ضربات بیشتر باشد.»

گفتنی است که در اثر تجاوز امروز شنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفت و برق یمن در شهر الحدیده، چندین شهروند یمنی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند و آتش سوزی های گسترده ای در این منطقه به وقوع پیوست.

شبکه ماهواره ای المسیره به نقل از یک مقام رسمی یمنی تاکید کرد که در این تجاوزات دشمن صهیونیستی، تاسیسات برق در استان الحدیده و انبارهای نفتی هدف قرار گرفتند. رسانه های یمنی هم گزارش دادند که در این حمله پالایشگاه نفت در بندر الحدیده در سواحل دریای سر واقع در غرب یمن هدف قرار گرفت. در همین راستا، وزارت بهداشت این کشور از شهادت و زخمی شدن چندین شهروند یمنی در اثر این تجاوز ارتش صهیونیستی خبر دادند.

لینک کوتاه:

کپی شد