شنبه 21/سپتامبر/2024

شهادت 70 فلسطینی در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس

دوشنبه 22-جولای-2024

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز دوشنبه از شهادت 70 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر در اثر بمباران شرق خان یونس توسط ارتش صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که حال برخی مجروحان وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که از نخستین ساعت های صبح امروز دوشنبه تاکنون 70 شهید و بیش از 200 مجروح به مجتمع پزشکی ناصر انتقال داده شده اند که حال برخی از آنها وخیم است.

در این بمباران های رژیم صهیونیستی یک پسربچه فلسطینی در اثر بمباران منزل خانواده الجبور در منطقه جورت اللوت واقع در منطقه بنی سهیلا در شرق خان یونس شهید و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین هم با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که درمانگاه های معن و بنی سهیلای این سازمان به خاطر قرار گرفتن در شرق خان یونس که ارتش صهیونیستی هشدار تخلیه برای این منطقه صادر کرده است، تعطیل شدند.

ارتش صهیونیستی صبح امروز دوشنبه به صورت ناگهانی مناطق شرقی خان یونس را هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار داد که در نتیجه آن شمار زیادی شهید و یا زخمی شدند. بمباران های گسترده مناطق شرق خان یونس همچنان ادامه دارد و این در حالی است که ارتش صهیونیستی این مناطق را «مناطق امن» معرفی کرده بود.

«آفیحای ادرعی» سخنگوی ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که منطقه شرق خان یونس منبع عملیات های متعدد و شلیک راکت به سمت اهداف صهیونیستی بوده است.

منابع محلی هم گزارش دادند که پس از صدور دستور تخلیه از سوی ارتش صهیونیستی، مناطق شرق استان خان یونس شاهد مهاجرت گروهی به سمت مناطق غربی و به ویژه مواصی بودند. این منابع خاطر نشان کردند که ساکنان مناطق شرقی پیاده یا با گاری ها از منازل شان خارج می شوند تا از بمباران های گسترده رژیم صهیونیستی فرار کنند.

منابع پزشکی فلسطین اوضاع مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را دشوار توصیف کرده و اعلام کرده اند که پیکرهای شمار زیادی از شهدا و مجروحان با کامیون های بزرگ به این مرکز انتقال داده می شود و عملیات انتقال قربانیان از دو ساعت قبل همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد